Bilangan Pengunjung:

Thursday, October 8, 2009

Bagan Pinang...BN Jangan Cepat Merasa Selesa....

Bagan Pinang...BN Jangan Cepat Merasa Selesa....
Oleh: yieMEGA

NAMPAKNYA BN begitu teruja apabila ceramah-ceramah Kempen PAS di Bagan Pinang tidak mendapat sambutan. Keadaan ini menyebabkan petugas-petugas BN merasa selesa dan mula nak leka. Sedangkan hari penentuan sebenar adalah 10 Oktober 2009 dan bilangan kehadiran orang di ceramah-ceramah kempen politik bukanlah penentu mutlak bagi parti politik kerana apa-apa sahaja boleh terjadi.

Mungkin BN telah terlupa mengenai 'Virus Senyap' yang banyak terjadi di dalam arena politik tanah air sejak akhir-akhir ini, dua kali pernah terjadi di Kelantan, kali pertama berpihak kepada BN kali kedua Berpihak kepada PAS atau Pakatan Rakyat. Virus jenis inilah yang paling sukar di atasi, kerana biasanya ia tidak menunjukkan tanda-tanda yang mereka dijangkiti virus ini.

Mendengar ucapan pembesar-pembesar BN sehari dua ini, seolah-olah mereka begitu yakin yang Bagan Pinang memang milik mereka. Tak salah kita terlalu yakin, tetapi kita juga perlu beringat jangan tandi "bila dengar guruh di langit, air di tempayan dicurahkan".

Penulis ingin mengingatkan BN dan pembesar-besarnya, agar janganlah cepat merasa selesa dengan kehadiran yang tidak memberangsangkan di ceramah-ceramah kempen PAS. Cuba ingat balik cerita Arnab dan kura-kura, pada awalnya berada jauh di hadapan, namun pada akhirnya kura-kura dinobatkan juara.

Ini menandakan kita tidak boleh terlalu bongkak dengan pencapaian kita buat masa ini, kalau tidak di akhir nanti kita akan mendapat malu besar. Penulis bukanya bertujuan untuk memperlekehkan BN tetapi hanya sekadar bertujuan mengingatkan mereka sahaja.

Akhir kalam, "ikutlah resmi padi, semakin berisi, semakin menunduk" hormatilah sesiapa sahaja walaupun mereka adalah musuh kita. Hari ini mungkin musuh, esok lusa mungkin jadi kawan kita siapa yang tahu.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin