Bilangan Pengunjung:

Thursday, July 14, 2011

Bersihkah Bersih?

Bersihkah Bersih?
Oleh: yieMEGA

SUDAH agak lama penulis tidak mengemaskini blog ini ekoran daripada penulis terlalu sibuk dengan tugas-tugas wajib penulis. Hari ini kebetulan penulis mempunyai masa yang terluang oleh yang demikian penulis tidak mensia-siakan peluang keemasan untuk mengemaskini blog milik penulis ini.

Hari ini penulis memilih untuk membuat ulasan berkenaan Perhimpunan Haram anjuran BERSIH yang telah diadakan pada 9 Julai 2011 yang lalu. Mungkin ada yang berpendapat sudah terlewat sekiranya penulis ingin membuat ulasan berkenaan perhimpunan berkenaan. Namun, bagi penulis ia masih belum terlewat lagipun pepatah Inggeris ada mengatakan "Better late than never".

9 Julai 2011 menjadi detik hitam bagi mereka-mereka yang tidak menyukai apa yang dianjurkan oleh BERSIH. Perhimpunan haram tersebut bukan sahaja telah menyebabkan ramai yang mendapat susah bukan sahaja di kalangan para peniaga malah orang awam terus mendapat tempias daripadanya.

Dalam pada itu, penulis juga ingin melahirkan rasa tidak puas hati terhadap tindakan Khairy Jamaluddin yang turut mengadakan perhimpunan haram atas nama Patriot untuk membantah perhimpunan haram yang dianjurkan oleh BERSIH.

Bagi penulis walau apa pun alasan yang diberikan oleh Khairy perhimpunan haram tersebut tetap menyusahkan rakyat. Berbalik semula kepada tajuk asal artikel ini iaitu Bersihkah Bersih? Itulah persoalan yang ingin dirungkaikan pada hari ini.

Dalam kesibukkan BERSIH menceritakan kekotoran orang lain sebenarnya BERSIH sendiri terdapat kekotoranya malah tidak keterlaluan sekiranya penulis mengatakan BERSIH ditubuhkan semata-mata untuk merealisasikan hasrat dan impian Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia dalam erti kata lain BERSIH hanyalah alat yang digunakkan oleh Anwar Ibrahim untuk mencapai impianya.

Secara tidak langsung mereka yang mengikut perhimpunan BERSIH baru-baru ini telah sekali lagi berjaya diperbodohkan oleh Anwar Ibrahim. Penulis pun tidak tahu sampai bila mereka hendak membiarkan diri mereka terus diperbodohkan Anwar Ibrahim.

1 comment:

Nicholas Igat Rekan said...

Like Your Blog...I will follow You...

Blog Widget by LinkWithin