Bilangan Pengunjung:

Friday, August 5, 2011

5 Hari Di Bulan Ramadhan

5 Hari Di Bulan Ramadhan
Oleh: yieMEGA

PEJAM CELIK PEJAM CELIK Alhamdullilah kini kita sudah berada di hari ke 5 di bulan Ramadhan Al-Mubarak. Terlebih dahulu penulis ingin memohon maaf kerana sudah lama tidak mengemaskini artikel terbaru untuk blog ini. Perkara ini bukanlah disengajakan tetapi penulis terlalu sibuk dengan tugas penulis tambahan pula beberapa hari yang lalu penulis terkena sejenis penyakit kulit yang dikenali dengan nama Pedal Ayam. Alhamdullilah hari ini penyakit itu telah pun sembuh dan dapatlah penulis mengemaskini blog ini.

Ramadhan merupakan bulan yang penuh dengan keberkatan malah ia adalah bulan keampunan. Penulis percaya pembaca-pembaca di luar sana pasti sibuk menggandakan ibadat ya maklum sahajalah ini kan bulan menggandakan ibadat. Penulis sentiasa berdoa agar penulis diberi kekuatan untuk meneruskan ibadat puasa di bulan Ramadhan Al-Mubarak ini.

Menariknya, Ramadhan kali ini kita akan sambut dengan hari Kemerdekaan dan selepas hari kemerdekaan negara, kita pula akan menyambut hari kemenangan iaitu Hari Raya Aidilfitri. Dengan erti kata lain kali ini raya kita dikenali dengan nama Merdeka Raya.

Bercakap mengenai Raya, tak sabar-sabar pula penulis untuk menunggu syarikat apakah yang akan menerbitkan iklan raya yang unik dan penuh mesej yang sendiri seperti mana Iklan TV raya yang lepas-lepas. Kata orang Iklan TV musim raya banyak yang ada mesej tersendiri. Sama-samalah kita nantikanya.

Sepanjang penulis tidak mengemaskini blog ini bermacam-macam isu politik yang telah mewarnai arena politik tanah air kita. Bermacam-macam perkara yang timbul, namun penulis merasakan ini bukan masa yang sesuai untuk penulis mengulas isu-isu tersebut.

Insya-Allah isu-isu tersebut akan penulis ulaskan dalam artikel penulis yang akan datang, di harap pembaca-pembaca blog Suara Generasi Muda Malaysia bersabar untuk menunggu ulasan daripada penulis tersebut.

Sama-samalah kita berdoa agar Ramadhan kali ini kita terus dikurniakan keberkatan oleh Allah s.w.t dan kita terus berupaya untuk meneruskan ibadat Puasa di bulan Ramadhan Al-Mubarak ini.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin