Bilangan Pengunjung:

Friday, November 7, 2008

Obama Amerika dan Obama Malaysia

Zakri and Najib 2Image by CeeKay's Pix via FlickrTerlebih dahulu penulis ingin mengucapkan tahniah kepada Presiden Baru Amerika Syarikat, yang juga mencatat sejarah di dalam politik Amerika sebagai Presiden pertama Amerika daripada kaum Kulit Hitam, dan sekaligus menjatuhkan Kerajaan Republican yang sebelum ini menguasai Amerika.

Reputasi Republican terjejas terus selepas imej Amerika dicalarkan teruk oleh George W. Bush yang menggunakan dasar luar yang kelihatan menindas negara-negara Islam dan pada tahun ini akhirnya Republican digulingkan oleh Democrat selepas calon presidenya John Mc Chain gagal mempertahankan kemenangan Republican. Itulah kisah Obama Amerika atau nama sebenarnya Barrack Obama.

OBAMA Malaysia?

Ramai tertanya-tanya siapakah obama Malaysia? Ramai orang beranggapan bahawa mungkin DS Najib Tun Razak boleh dianggap sebagai "Obama Malaysia" tetapi bagi penulis DS Najib bukan "Obama Malaysia", yang memang benar beliau hampir pasti menggantikan Pak Lah sebagai Perdana Menteri baru Malaysia, tetapi kita tidak boleh terlalu yakin kerana dalam tempoh tiga bulan kedepan ini pelbagai perkara boleh terjadi, termasuklah kemungkinan DS Najib akan dipecat.

Ada khabar-khabar yang tidak disenangi telah didengari sejak akhir-akhir ini termasuklah ada dakwaan demi dakwaan yang ditimbulkan dan terbaru ada yang mendakwa DS Najib mungkin akan dikaitkan dengan politik wang tambahan pula "Politik Wang di dalam UMNO kini sudah menjadi rutin di dalam UMNO sehingga MSO Mendakwa UMNO adalah "Universiti Rasuah".

Bercakap mengenai "Universiti Rasuah" ia mengingatkan penulis dengan Universiti Tun Abdul Razak, universiti yang di bawah 'jagaan' DS Najib Tun Razak kerana baru-baru ini kawan penulis menelefon penulis memberitahu kemungkinan cawangan UNITAR Kota Bharu bakal ditutup tidak lama lagi, pada masa ini "Proses Pemindahan Pensyarah" sedang giat dijalankan oleh Pihak Pengurusan UNITAR.

Jika tidak ada masalah dengan UNITAR mengapa ianya menutup cawangan tersebut sudah tentu ada masalah dengan UNITAR. Jadi masalah-masalah yang timbul ini mungkin mengugatkan peluang DS Najib untuk dinobatkan sebagai "Obama Malaysia".
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin