Bilangan Pengunjung:

Monday, May 17, 2010

Kekalahan Yang Sudah Diduga

Flag of Barisan Nasional.Image via Wikipedia

Kekalahan Yang Sudah Diduga
Oleh: yieMEGA

PILIHAN RAYA KECIL P212 Sibu telah melabuhkan tirainya. Nampaknya kerusi Parlimen tersebut telah telepas ke tangan DAP. Kalau pembaca masih ingat dalam artikel penulis sebelum ini telah menyatakan bahawa BN akan melalui jalan-jalan yang sukar di Sibu.

Nampaknya trend di Hulu Selangor telah berjangkit ke Sibu, seperti yang diketahui umum Sibu majoriti pengundinya adalah Kaum Cina. Cuma berbezanya ialah peratusan kaum cina yang tidak menyokong BN sedikit kurang berbanding Hulu Selangor.

Penulis merasakan sudah tiba masanya, BN membuat risikan yang lebih teliti dan mendalam mencari sebab kenapa kaum Cina menolak BN dan apa yang mereka mahu sebenarnya. Mungkin juga calon salah satu faktornya.

"Budaya Kerja Pilihan Raya" juga perlu diubah, mungkin ini adalah salah satu sebab kekalahan Barisan Nasional di Sibu. BN sibu mulai pada hari ini perlu terus bekerja keras dan bersungguh-sungguh menyelesaikan setiap permasaalahan yang dialami rakyat. Perlantikkan seorang Juara Rakyat untuk menyelesaikan permasalahan-permasalahan rakyat juga mungkin boleh digunakan.

Calon BN Parlimen Sibu boleh dilantik sebagai Juara Rakyat untuk membantu menyelesaikan masalah-masalah yang dialami oleh rakyat. Jika tugas sebagai Juara Rakyat ini dilaksanakan dengan bersungguh-sungguh oleh Robert mungkin pada Pilihan Raya Umum yang akan datang Sibu akan kembali ke tangan Barisan Nasional.

Di kesempatan ini penulis ingin mengucapkan sekalung Tahniah kepada Calon DAP untuk PRK P212 Sibu yang kini telah bergelar Yang Berhormat kerana telah memenangi Pilihan Raya Kecil tersebut semoga beliau dapat menjalankan tugas-tugas sebagai Wakil Rakyat dengan penuh tanggungjawab.

Tahniah juga kepada DAP kerana telah berjaya mengubat kekecewaan Pakatan Rakyat di Hulu Selangor dan menjadikan PRK P212 Sibu sebagai tempat untuk mengubat kekecewaan yang mereka alami di Hulu Selangor.

Kepada Barisan Nasional walaupun mereka kalah tetapi ia bukanya sebagai alasan untuk mereka untuk tidak bekerja kuat selepas ini, sebaliknya mereka perlu melipatgandakan usaha untuk memberikan khidmat yang terbaik untuk rakyat di Sibu.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin