Bilangan Pengunjung:

Saturday, July 31, 2010

Lepas Felda, Felcra Pula Menjadi Sasaran PR


Lepas Felda, Felcra Pula Menjadi Sasaran PR

BARU-BARU INI Malaysia dihangatkan dengan isu Felda apabila Pakatan Rakyat melalui salah sebuah lidah parti subahat mereka dengan melemparkan fitnah kononya Felda Bankrap, akhirnya isu itu memakan diri mereka sendiri.

Setelah gagal dengan misi mereka menjatuhkan Felda, kini mereka cuba untuk menjadikan Felcra pula sebagai sasaran mereka seterusnya. Khabarnya misi menjatuhkan Felcra ini diketuai oleh Zaid Ibrahim atau dengan kata lain Zaid Ibrahim adalah Panglima Perang untuk misi mereka yang terbaru ini.

Mungkin ini adalah cubaan Zaid Ibrahim untuk menonjolkan diri, bagi menunjukkan dia seorang pemimpin yang hebat walaupun dirinya sendiri tak terpimpin oleh dirinya sendiri.

Penulis merasa hairan adakah mereka tidak serik dengan insiden semasa mereka cuba 'menyerang' Felda baru-baru ini. Mungkin juga dengan mengadakan aktiviti 'serangan' itu mereka akan kelihatan sebagai hero oleh peserta-peserta Felcra, kalau yang tidak faham mereka tentu akan terpengaruh.

Peserta Felcra perlu faham apakah tujuan yang tersirat di sebalik kesungguhan mereka yang kononya ingin membantu warga Felcra. Serangan-serangan yang mereka cuba lakukan terhadap Felcra sedikit sebanyak akan menjejaskan pendapatan Felcra secara tidak langsung pendapatan peserta Felcra juga akan terjejas disebabkan tindakan PR yang diketuai Zaid Ibrahim itu.

Dengan kata lain, PR yang diketuai Zaid Ibrahim telah melempar pasir ke dalam periuk-periuk nasi peserta Felcra, walaupun pada zahirnya kelihatan seperti mereka seperti benar-benar menolong tetapi sebenarnya tidak.

Bagi mereka yang faham, izinkan penulis merangkan sedikit mengenainya:

Spekulasi mengikut hukum ekonomi boleh mempengaruhi kedudukan ekonomi, sebagai contoh sekiranya spekulasi dibuat terhadap Felcra secara tidak langsung ia akan menjejaskan kedudukan ekonomi Felcra atau dengan kata lain ia akan menjejaskan pendapatan felda dan secara tidak langsung dividen kepada peserta akan berkurangan.

Apa yang cuba dilakukan oleh Pakatan Rakyat sekarang ini ia disebutkan sebagai spekulasi, jadi secara tidak langsung peserta yang terpengaruh dengan kempen mereka ini telah ditipu mentah-mentah oleh mereka.

Sementara itu, pengerusi Felcra dilaporkan telah memberi amaran awal yang boleh diikuti di sini.

Nasihat penulis kepada peserta-peserta Felcra janganlah terpengaruh dengan kempen mereka kelak peserta sendiri yang rugi. Fikir-fikirkanlah.

Enhanced by Zemanta

1 comment:

sangtukangkata said...

PUAK2 BASTARD NI PATUT DI LENYAPKAN KAT BUMI MALAYSIA.. KITA LAWAN SAMPAI MENANG.. !!!!!!!!

Blog Widget by LinkWithin