Bilangan Pengunjung:

Sunday, January 30, 2011

Hari Penentuan Di Tenang Hari Ini

Hari Penentuan Di Tenang Hari Ini
Oleh: yieMEGA

TELAH lama juga penulis tidak membingkiskan sesuatu di blog milik penulis ini, perkara ini terjadi bukan kerana disengajakan kerana disebabkan penulis kesuntukkan masa untuk menulis maklum sahajalah tugas dan rutin harian penulis sejak dua menjak ini semakin hari semakin sibuk. Harap dimaafkan.

Hari ini penulis memilih untuk membincangkan berkenaan Hari Penentuan Di Pilihan Raya Kecil DUN Tenang hari ini, sepertimana pembaca yang telah sedia maklum hari ini rakyat di sekitar DUN Tenang keluar beramai-ramai untuk membuang undi bagi memilih siapakah yang bakal menjadi pemimpin dan mewakili suara rakyat DUN Tenang.

Hari ini adalah merupakan hari untuk kita menjawab persoalan yang sebelum ini timbul di dalam benak fikiran kita iaitu Siapakah yang menang dan siapakah yang bakalan tertewas. Semua jawapan kepada persoalan-persoalan itu akan terjawab hari ini. Hari ini juga bakal menyaksikan strategi kempen dari parti mana yang berkesan atau yang tidak berkesan.

Begitulah lumrah dalam dunia politik, siapa yang bijak memilih strategi merekalah yang bakal bergelar pemenang, dunia politik ini ibarat bermain catur, tersilap langkah orang boleh 'check mate'. Begitulah hakikatnya.

Semalam banyak blogawan yang meramalkan mengenai PRK Tenang, antaranya ialah MSO Melayu dan Harian Mega. Masing-masing meramalkan mengikut versi mereka yang tersendiri. Namun itulah dikatakan kebebasan bersuara, masing-masing berhak bersuara.

Apa kesudahan PRK Tenang? sama-samalah kita nantikanya dengan penuh kesabaran kerana sabar itu adalah separuh daripada iman. Mungkin ada yang tertanya-tanya bagaimana pula dengan ramalan penulis berhubung PRK Tenang? Pada mulanya penulis tidak berminat untuk meramalkan tetapi setelah difikirkan untuk kali kedua, penulis mengambil keputusan untuk meramalkanya secara kasar dan bukanya 'detail'.

Penulis meramalkan BN menang tetapi dengan majoriti yang merosot terutamanya BN akan kehilangan undi daripada kaum Cina dan India. Ini adalah berdasarkan maklumat yang penulis terima daripada ejen-ejen penulis yang mengatakan ceramah BN di kawasan yang mempunyai kaum sepertimana tersebut adalah amat tidak memuaskan.

Walaubagaimanapun, ramalan ini tidak semestinya tepat terutamanya sekiranya pengundi di kawasan tersebut memilih untuk tidak melihatkan mereka menyokong mana-mana dan mengambil keputusan untuk tidak melibatkan di mana-mana ceramah politik.

Walau apa pun, sama-samalah kita menanti keputusanya kelak. Samaada PAS atau BN yang memenangi PRK tersebut, bersabarlah menanti.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin