Bilangan Pengunjung:

Thursday, January 6, 2011

Bebanan Rakyat Perlu Dikurangkan

Bebanan Rakyat Perlu Dikurangkan
Oleh: yieMEGA

TELAH lama juga Penulis tidak menambah sebarang artikel baru di dalam blog ini ekoran daripada penulis terlalu sibuk di dalam sehari dua ini, mujurlah hari ini ada kesempatan untuk menulis jadi penulis tidak mensia-siakan masa yang terluang ini untuk menulis artikel terbaru di blog penulis ini.

Idea untuk menulis artikel ini timbul setelah penulis terbaca satu artikel di sebuah Media Alternatif yang dipanggil Harian Mega. Artikel Harian Mega yang bertajuk "Cabaran 2011: Mengurangkan Bebanan Rakyat". Artikel ini adalah bersesuaian dengan senario sekarang ini di mana rakyat terbeban dengan keadaan sekarang ini.

Kalau yang ada di luar sana masih tidak percaya, sila lah pergi tanya salah seorang rakyat Malaysia di luar sana adakah mereka merasa terbeban dengan bebanan mereka yang terus meningkat dari hari ke sehari.

Bebanan Rakyat yang terus meningkat dari hari ke hari ini besar risikonya kepada Kerajaan yang memerintah sekarang kerana ia akan mendorong rakyat memberontak dan menukar selera memilih kerajaan baru.

Jadi, pada pandangan penulis Kerajaan perlu berbuat sesuatu agar dapat mengatasi permasalahan yang dialami rakyat. Masalah ini sekiranya tidak dapat diselesaikan oleh Kerajaan ia akan mengundang padah kepada kerajaan.

Pada masa ini, penulis juga dapat merasai kesulitan rakyat untuk mendapatkan bekalan minyak masak, sehinggakan ada yang terpaksa menggunakan marjerin sebagai alternatif kepada minyak masak.

Tidakkah ini, bermakna rakyat menghadapi kesukaran, biarpun semalam Kerajaan telah mengumumkan bahawa tiada kenaikkan buat minyak masak, namun bekalan minyak masak masih sukar di dapati hingga ke hari ini.

Kerajaan perlu bekerja dengan lebih serius bagi membolehkan permasalahan ini dapat diselesaikan dengan kadar yang seberapa segera.

1 comment:

MALAYSIAN UNITED said...

Salam.. minta jasa baik tuan link kan blog saya di dalam blog tuan..
www.malaysianutd.blogspot.com
TQ

Blog Widget by LinkWithin