Bilangan Pengunjung:

Tuesday, December 21, 2010

Adakah AKIM atau KITA berminat dengan TENANG?

Adakah AKIM atau KITA berminat dengan TENANG?
Oleh: yieMEGA

BARU-BARU ini kita sudah kendengaran bahawa Zaid Ibrahim baru sahaja mengambil alih Parti Angkatan Keadilan Insan Malaysia dan menukarkan nama parti tersebut dari AKIM kepada KITA. Di dalam keadaan DUN Tenang yang masih tenang setakat ini sudah tentu kita cuba pula membayangkan adakah KITA akan menyertai PRK DUN Tenang atau tidak?

Setakat ini tidak nampak pembayang yang diberikan oleh KITA, adakah mereka berminat atau tidak untuk bertanding di Dewan Undangan Negeri Tenang. Bagaimanapun, bagi penulis adalah elok KITA mengambil bahagian bagi menguji sokongan rakyat terhadap mereka.

Adakah sokongan rakyat terhadap KITA yang dahulunya dikenali dengan nama AKIM akan bertambah selepas kemasukkan Zaid ke dalam parti tersebut. Paling menarik lagi sekiranya Presiden KITA sendiri yang menjadi calon untuk PRK DUN Tenang. Mungkin kita dapat lihat adakah rakyat masih menyokong Zaid atau ada tak rakyat yang bersimpati dengan Zaid.

Walaubagaimanapun, kehadiran KITA di dalam PRK DUN Tenang sedikit sebanyak akan memecahkan undi rakat DUN Tenang terutamanya golongan atas pagar. Namun, belum cuba belum tau.

Bagi penulis, DUN Tenang adalah pentas terbaik bagi KITA untuk menguji kekuatan mereka walaupun mereka masih baru tetapi AKIM sudah lama wujud di muka bumi Malaysia ini. Inilah masanya yang terbaik buat mereka menguji keupayaan mereka.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin