Bilangan Pengunjung:

Thursday, February 17, 2011

TG Nik Aziz juga akan berdiri depan Allah Satu Hari Nanti - Tun Dr. M


TG Nik Aziz juga akan berdiri depan Allah Satu Hari Nanti - Tun Dr. M

Oleh: yieMEGA

PENULIS baru sahaja selesai membaca sebuah artikel yang ditulis di AgendaDaily, di bawah artikel tersebut yang bertajuk "Nik Aziz juga akan berdiri depan Allah Satu Hari Nanti - Dr Mahathir". Telah lama juga penulis tidak mendengar Tun membidas TGNA, sudah sekian lama akhirnya Tun bersuara juga.

Di dalam artikel tersebut Tun mencabar Mursyidul Am PAS TG Nik Aziz agar membuat tuntutan kepada DAP bahawa jika Kerajaan Campuran Pakatan mereka akan haramkan judi, arak dan melaksanakan hukum hudud. Menurut Tun lagi sekiranya DAP Enggan membuat kenyataan tersebut sanggupkah PAS mendakwa akan kalahkan calon DAP (kerana enggan menerima perjuangan PAS).

“Atau apakah PAS akan membisu berkenaan dengan negara Islam PAS, hukum Hudud, pengharaman judi dan arak kerana bukan dasar dan tujuan perjuangan PAS yang penting tetapi kemenangan dalam PRU dengan pertolongan DAP yang penting?” soal beliau.

Wah ini sudah dikira hebat, otai-otai sudah mula berhujah, tidak seperti sebelum ini bak kata orang Kelantan hanya anak wek yang bersuara sebelum ini. Apabila bertemu otai-otai barulah kita dapat melihat suasana yang lebih menarik.

Bagi penulis memang benar kata Tun tersebut, penulis juga bakal berdiri di depan Allah satu hari nanti, tambahan pula di waktu kita bersembahyang di belakang Imam inilah kita perlu memperbaiki amalan-amalan kita selepas kita sembahyang di hadapan Imam sudah tiada gunanya lagi. Faham-faham aje lah.

Tiada niat walaupun sekelumit di hati penulis mengeluarkan artikel ini untuk menghina TGNA tetapi penulis sedar TGNA hanyalah manusia biasa yang bukan maksum dan juga bukanlah seorang yang suci dari dosa. Maaf dipinta kepada penyokong TGNA yang terlalu taksub, tetapi sudah menjadi tanggungjawab menegakkan kebenaran walaupun ianya pahit untuk ditelan.

Sepanjang hidup penulis, dari umur setahun sehinggalah umur sekarang pemerhatian penulis sering tertumpu kepada TGNA, maklum sahajalah kalau kenyataan kontroversi tidak lain keluar daripada mulut beliau.

Daripada waktu itulah bermacam-macam perkara yang beliau timbulkan, namun masih ramai yang jadi penyokong tegar umpama penagih heroin yang merempat di tepian jalan. Itulah hakikatnya yang terpaksa kita terima.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin