Bilangan Pengunjung:

Friday, December 14, 2018

SPRM, PDRM DIGESA SIASAT AHLI POLITIK LOMPAT PARTI

SPRM, PDRM DIGESA SIASAT AHLI POLITIK LOMPAT PARTI
Oleh: yieMEGA

SEJAK RUTUHNYA Kerajaan Barisan Nasional, semakin menjadi-jadi aktiviti melompat parti dikalangan Ahli-Ahli Parlimen amnya dan Ahli Parlimen BN khasnya. Budaya lompat parti ini sewajarnya dikekang dengan segera kerana ia bukan sahaja telah mengabaikan kepercayaan rakyat, di mana sebelum ini rakyat memilih mereka kerana ingin memilih parti yang diwakili mereka, tindakan melompat parti ini boleh diibaratkan sebagai satu pengkhianatan bukan sahaja kepada parti yang diwakili mereka, tetapi juga rakyat yang memilih mereka.

Penulis menggesa supaya Kerajaan menghentikan segera aktiviti lompat parti ini, sekiranya Kerajaan gagal menangani atau mengatasi permasaalahan ini dikuatiri ia akan mendatangkan tindak balas daripada rakyat marhaen yang marah kerana amanah mereka berikan kepada wakil parti mereka telah dikhianati oleh Ahli Parlimen PENGKHIANAT tidak mustahil rakyat marhaen yang marahkan ahli parlimen yang melompat parti ini akan melakukan perkara yang di luar batasan fikiran manusia biasa contohnya mereka bertindak sendiri dengan membunuh sesiapa sahaja yang melompat parti kerana bagi mereka pengkhianat perlu dihukum dengan setimpal.

Sebelum Aktiviti Melompat Parti menjadi Parah dan punca pemberontakkan rakyat, adalah lebih baik ianya dibendung dengan kadar segera. Penulis ingin menggesa semua agensi kerajaan yang berkaitan seperti PDRM, SPRM menyiasat dengan kadar segera apakah punca mereka melompat, adakah tawaran tertentu yang diberikan kepada mereka untuk mereka melompat.

Penulis sememangnya tidak bersetuju dengan budaya lompat parti ini kerana ia akan mengugat kestabilan kerajaan. Cuba bayangkan hari ini mereka melompat ke PH, tiba-tiba di satu hari lain mereka melompat ke pembangkang balik. Pendek kata kalau ini berlaku bermungkinan negaraku Malaysia akan bertukar kerajaan setiap bulan. Kalau ini berlaku ia akan memberikan kesan mendalam terhadap rakyat. Malah ia juga bakal meletakkan ekonomi negara kita dengan keadaan tidak kestabil.


Apabila ekonomi kita tidak stabil, masalah lain juga akan timbul, antaranya pelabur dah mula bimbang untuk melabur di negara kita, pelabur yang sudah sedia melabur di negara kita akan menarik balik pelaburan mereka sekaligus yang menerima kesan adalah rakyat marhaen. Mereka bersenang-senang melompat yang menerima padah rakyat. 

Dalam pada itu, penulis juga ingin menggesa rakyat di seluruh negara marilah bersama saya menentang aktiviti lompat parti ini dengan membuat laporan di semua agensi berkaitan seperti SPRM dan juga PDRM agar mereka yang melompat parti ini perlu disiasat segera, orang tengah yang menjadi pengantara di antara mereka juga perlu disiasat.

Penulis juga ingin mendesak, mereka-mereka yang melompat parti meletakkan jawatan mereka sebagai ahli parlimen dan juga Ahli Dewan Undangan negeri, biar rakyat tentukan mereka mahu bernaung di bawah parti yang mana. 

Amanah rakyat benar-benar telah dikhianti oleh para Katak Lompat di dalam UMNO ini. Mereka menang di dalam UMNO/BN setelah menang mereka meninggalkan UMNO/BN. Presiden UMNO Datuk Seri Dr Zahid Hamidi juga perlu meletakkan jawatan sebagai Presiden UMNO kerana sudah terbukti beliau gagal menjalankan tugas sebagai presiden UMNO. 

Penulis melihat daripada apa yang berlaku, YBM Tengku Razaleigh Hamzah merupakan yang paling layak menggantikan Zahid kerana pengalaman beliau di dalam menentang manusia durjana bernama Mahathir Mohamad yang dari dulu sampai sekarang berjaya memperdayakan dan menipu rakyat, cukuplah kita tertipu lagi dengan si tua kutuk ini. 

No comments:

Blog Widget by LinkWithin