Bilangan Pengunjung:

Saturday, February 20, 2010

Hadi Awang Bantah Campur Tangan Australia

Hadi Awang Bantah Campur Tangan Australia
Oleh: yieMEGA

UTUSAN ONLINE melaporkan bahawa Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang telah membuat kenyataan yang berupa membantah tindakan campur tangan Australia dalam urusan hal ehwal dalam negara Malaysia berhubung isu pendakwaan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim. [Laporan tersebut boleh dirujuk di sini].

Tahniah diucapkan kepada Datuk Seri Abdul Hadi Awang kerana beliau telah membuktikkan bahawa beliau seorang yang tak suka negara-negara asing mencampuri sebarang urusan dalaman Malaysia lebih-lebih lagi negara tersebut bukanlah negara Islam. Nampaknya, walaupun kenyataan 50 MP Australia itu mungkin akan mengungtungkan bos Hadi Awang atau juga Bos Pakatan Rakyat, namun ia tidak sekali-kali membela tindakan yang dibuat oleh MP Australia itu.

Bercakap mengenai MP Australia, timbul persoalan di hati sanubari penulis, adakah sudah tiada perkara lain yang hendak dibincangkan oleh MP Australia itu sehinggakan mereka membincangkan perkara yang tiada kaitan langsung dengan mereka ataupun mereka sengaja membuat kenyataan berkenaan untuk mengalihkan pandangan rakyat mereka berhubung isu dalaman yang berlaku dalam negara mereka, jadi mereka memilih mencampuri urusan dalaman Malaysia dan mengkhianati amanah rakyat mereka sendiri dengan tidak memberi tumpuan terhadap hal dalaman negara mereka tetapi lebih suka menyibuk dalam hal ehwal dalaman negara lain.

Penulis secara jujurnya membantah sebarang campur tangan negara-negara lain terhadap urusan-urusan dalaman negara kita. Penulis ingin mendesak kepada negara-negara lain agar tidak mencampuri urusan dalaman negara ini, berikan apa yang berlaku di dalam negara kita diselesaikan dengan cara kita, negara asing tiada hak untuk mencampuri urusan dalam kita.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin