Bilangan Pengunjung:

Thursday, February 11, 2010

Mengapa Harus Sayangkan DAP?

Mengapa Harus Sayangkan DAP?
Oleh: yieMEGA

SEBELUM ini penulis telah membaca satu artikel blog MSO yang disiarkan menerusi blognya Merah Tinta MSO. Artikel tersebut bertajuk "Mengapa Harus Bencikan DAP". Daripada artikel tersebut timbullah idea penulis untuk membuat artikel terbaru di blog penulis.

Oleh kerana MSO atau Mohd Sayuti Omar memilih Mengapa Harus Bencikan DAP sebagai tajuk artikel untuk blognya, jadi penulis memilih untuk menerbitkan artikel yang berlawanan dengan MSO dengan erti kata lain penulis tidak sependapat dengan MSO dalam hal ini. Jadi penulis memilih Mengapa Harus Sayangkan DAP? menjadi tajuk artikel penulis pada kali ini.

Dalam artikel Mengapa Harus Bencikan DAP kelihatan MSO bertindak seolah-olah cuba mempertahankan Lim Guan Eng dan Kerajaan Anak Beranaknya. Penulis tidak kisah kalau MSO merasakan tindakan beliau lebih tepat kerana penulis akui memang beliau seorang penulis yang berpengalaman kalau nak dibandingkan dengan penulis jauh panggang dari api.

Penulis ingin menyentuh berkenaan kata-kata MSO di dalam artikelnya itu yang mendakwa Lim Guan Eng memerintah menggunakan cara yang sama digunakah oleh Khalifah Umar Abdul Aziz, penulis teruja untuk bertanya MSO apakah tindakan-tindakan yang telah dibuat oleh Lim Guan Eng yang dikatakan 'menyalin' pemerintahan Khalifah Umar Abdul Aziz. Setahu penulis setakat ini, tiada lagi persamaan di antara pemerintahan Kalipoh Lim Guan Eng dengan Khalifah Umar Abdul Aziz. Dia sendiri pun masih tidak beragama Islam, penulis pun hairan mengapa MSO memuji LGE dengan begitu sekali.

Berkenaan dengan pengharaman DAP, saya bersetuju dengan MSO bahawa pengharaman boleh dibuat sekiranya parti ini terbukti boleh mendatangkan mudarat kepada Malaysia sepertimana yang dilakukan oleh Parti Komunis Malaya satu masa dahulu. Walaupun ada yang mengatakan bahawa DAP adalah parti serpihan Komunis.

Penulis percaya pembaca blog ini masih ingat Agenda 20 Tahun Kaum Imigran yang didedahkan oleh Harian Cahaya. DAP juga dikatakan parti yang bertanggungjawab untuk merealisasikan agenda 20 tahun perluasan tanah Singapura.

Ada juga yang mendakwa DAP akan menjadikan Pulau Pinang sebagai Singapura Kedua, oleh yang demikian kita lihat Lim Guan Eng begitu rakus memerintah Pulau Pinang bagaikan dialah raja di Pulau Pinang tak ada orang yang boleh bantah mereka.

Soalan penulis kepada MSO: Mengapa Harus Sayangkan DAP sedangkan mereka banyak memecahbelahkan kita, parti ini juga merupakan parti yang dilahirkan PAP. Kalau bangsa Melayu memperjuangkan hak bangsa mereka, mereka menentang sekeras-kerasnya, tetapi apa yang jelas kelihatan mereka lebih memperjuangkan hak bangsa mereka sendiri dan cuba mencapai impian bangsa mereka sendiri.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin