Bilangan Pengunjung:

Tuesday, February 9, 2010

MB Perak Tetap Dr. Zambry

MB Perak Tetap Dr. Zambry
Oleh: yieMEGA

SETELAH bermacam-macam polemik dan persepsi yang timbul, diikuti dengan beberapa siri naik turun mahkamah akhirnya Mahkamah Persekutuan memutuskan bahawa Dr. Zambry adalah Menteri Besar Perak yang sah.

Dengan keputusan Mahkamah Persekutuan itu adalah diharap semua pihak menerimanya dengan hati yang terbuka. Penulis juga berharap jangan ada yang mempertikaikan keputusan yang telah dibuat oleh Mahkamah Persekutuan itu.

Penulis ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan tahniah kepada Dr. Zambry kerana kini beliau merupakan Menteri Besar Perak yang telah disahkan oleh Mahkamah Persekutuan. Penulis berharap agar Dr. Zambry dapat melaksanakan tugas-tugasnya sebagai Menteri Besar Perak dengan penuh tanggungjawab dan mendahulukan serta mengutamakan pencapaian.

Kepada Bekas Menteri Besar Perak Ir. Nizar Jamaluddin bersabarlah dan cubalah menerima keputusan ini dengan hati yang terbuka. Percayalah kepada Qada' dan Qadar Allah kerana sesungguhnya Allah tuhan seru sekian alam Maha Berkuasa.

Penulis juga ingin menasihati kepada penyokong-penyokong Ir. Nizar Jamaluddin belajarlah menerima kenyataan dan tabahlah dengan keputusan yang telah dibuat oleh Mahkamah Persekutuan ini.

Keputusan telah diketahui dan diharap selepas ini semua pihak akan kembali bekerja sebagaimana biasa dan berhentilah bersengketa kerana politik. Sesekali kita hendaklah lupakan perbezaan politik,

Mengenai keputusan Mahkamah Persekutuan itu penulis enggan mengulas dengan lebih lanjut kerana Mahkahmah pun telah membuat keputusanya jadi terimalah keputusan itu seadanya selagi ada waktu,
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin