Bilangan Pengunjung:

Thursday, March 18, 2010

Bila Zahrain Bersuara BEBAS!

Bila Zahrain Bersuara BEBAS!
Oleh: yieMEGA

BILA ZAHRAIN bersuara bebas menjadi tajuk artikel penulis pada kali ini. Bagi pembaca yang tidak mengetahui kenapa penulis memilih tajuk ini untuk artikel pada kali ini sila baca Laporan Utusan Online.

Wah lantang dan lancar sungguh berhujah Datuk Seri Zahrain Mohd Hashim Ahli Parlimen BEBAS Bayan Baru ini, untuk rekod sebelum ini beliau iailah Ahli Parlimen PKR. Begitu lancang beliau 'memanah' bekas bossnya sehinggakan bossnya itu berjalan keluar dari Parlimen.

Hebat juga ahli parlimen berstatus BEBAS ini. Dalam masa yang sama penulis turut membaca artikel blog yang dikarang oleh Mohd Sayuti Omar yang lebih dikenali dengan nama MSO di dalam blognya Merah Tinta MSO yang bertajuk "Ahli Parlimen Kera Dalam TV3". Namun, penulis tidak pasti ditujukan kepada siapa. Namun, dari segi lenggok bahasanya seperti MSO terlalu emosi, tidak pernah sebelum ini penulis lihat MSO akan mengeluarkan artikel yang berbaur emosi.

Penulis pun hairan juga, oh ya mungkin penulis terlupa bahawa MSO adalah di antara penulis yang kuat menulis buku-buku politik yang memuji-muji, dan membodek Anwar Ibrahim antaranya 'Jalan Pintas Ke Putrajaya' dan bermacam-macam lagi artikel yang dikeluarkan beliau di dalam blog beliau, sebagai 'Penulis Upahan Sukarela Anwar' mesti melenting apabila Anwar 'dibalun' sedemikian oleh bekas ahli PKR itu.

Tak kisahlah apa yang MSO fikirkan atau pembaca semua fikirkan tentang MSO, apa yang penting penulis sebenarnya kurang bersetuju dengan insiden semalam kerana ia telah menjadikan Parlimen seolah-olah Pasar Borong Wakaf Che Yeh. Terpekik terlolong macam orang nak jual ikan sahaja.

Penulis berharap selepas ini janganlah insiden yang memalukan ini terjadi lagi, mencemar imej parlimen sahaja. Namun, bagi penulis perkara ini tidak akan terjadi sekiranya selepas PRU12 Anwar tidak melaungkan-melaungkan misi 16 September yang sampai sekarang tidak berhasil. Mungkin lepas ni Anwar boleh tukar namanya menjadi AnBual Besar yang bermaksud orang yang suka yang bercakap besar.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin