Bilangan Pengunjung:

Wednesday, March 24, 2010

Kempen "Undur KJ Undur"

Kempen "Undur KJ Undur"
Oleh: yieMEGA

SEBELUM penulis mengemaskini artikel terbaru di blog ini tadi penulis sempat membaca ruangan forum MyKmu.net dan penulis tertarik dengan satu forum post yang bertajuk "Kempen Undur KJ Undur". Satu perbincangan yang menarik pada pandangan penulis.

Bagi pembaca yang tidak tahu apakah itu KJ, sebenarnya ia adalah singkatan daripada nama Khairi Jamaluddin dan dipendekkan menjadi KJ. Mungkin semua pembaca dah tahu bahawa Khairi Jamaluddin merupakan Ketua Pemuda UMNO.

Di dalam perbincangan forum tersebut, ada satu undian atau poll dibuat berkenaan dengan Khairi Jamaluddin. Soalan undian tersebut berbunyi KJ secara muktamad perlu undur segera?. Setakat ini undian tersebut menunjukkan 91% responden iaitu 44 orang pengundi bersetuju agar KJ perlu undur segera manakala hanya 8% responden iaitu 4 orang yang tidak bersetuju KJ undur segera. Ini bermakna setakat ini keputusan undian memihak kepada KJ perlu undur segera.

Penulis pula berpendapat agar KJ perlu undur segera daripada jawatan Ketua Pemuda UMNO Malaysia, tambahan pula setakat ini tiada apa pun yang beliau buat untuk terus memperkasakan sayap UMNO itu.

Penulis juga berpendapat, kemerosotan sokongan kepada Barisan Nasional pada Pilihan Raya Umum yang Ke 12 lalu salah satu sebabnya ialah Khairy Jamaluddin. Banyak perkara yang dibuatnya telah mendatangkan kemarahan kepada pengundi.

Penulis tidak dapat lihat apakah kekuatan yang ada pada Khairy Jamaluddin untuk terus kekal bergelar Ketua Pemuda UMNO. Hari ini kita lihat seolah-olah Pemuda UMNO tidak berfungsi setakat ianya diketuai Khairy Jamaluddin.

Jadi pilihan terbaik bagi para ahli Pemuda UMNO ialah mendesak agar Ketua Pemuda UMNO ini meletak jawatan kerana terbukti beliau telah gagal menjadi Ketua Pemuda yang menjadi pengemudi bagi terus menjadikan UMNO terus relevan.

Tiba masanya, KJ perlu meletak jawatannya dengan seberapa segera bagi menyelamatkan Pemuda UMNO. Akhir kalam, sudah tiba masanya KJ berkorban bukankan perjuangan memerlukan pengorbanan. Jadi jangan tunggu lama-lama.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin