Bilangan Pengunjung:

Wednesday, February 23, 2011

PILIHANRAYA UMUM

SEJAK KEBELAKANGAN ini semua orang asyik bercakap tentang Pilihan Raya Umum , nak kata PRU dah hampir tak nampak pun tanda-tanda ianya dah nak hampir mungkin juga orang ramai sudah tidak sabar-sabar untuk menunggu PRU yang seterusnya.

Begitulah senario politik tanah air kita, bermacam ragam dan peel. Apa yang penulis dapat lihat politik negara kita ini adalah politik yang banyak bercakap daripada membuat kerja, pemain-pemain politik kita lebih banyak bercakap daripada membuat kerja tidak kiralah parti cap apa yang mereka wakili.

Itulah yang menjadi lumrah dunia politik tempatan negara kita, apa yang mereka tahu ialah bercakap dan terus bercakap walaupun kerja habuk pun tarak. Sampai bila negara kita hendak maju kalau kita asyik bercakap dan terus bercakap.

Negara lain kebanyakkan ahli politiknya kurang bercakap dan lebih banyak membuat kerja berbeza dengan negara kita yang kebanyakkan ahli politik kita menghabiskan masa dengan bercakap sebab itulah negara mereka maju.

Itulah perangai orang politik kita yang tak berubah-ubah dari dulu hinggalah sekarang. Mungkin mereka dah terbiasa dengan kehidupan sekarang. Sama-samalah kita renungkanya.

1 comment:

UMNO PARTI PENJARA said...

sabar menunggu...











--------------------------------------------------------------------------------------------
Transformasi besar kpd generasi muda - Generasi baru wajib 'membunuh' beruk-beruk tua nyanyuk Sinar Harian yang Nak MampuS...BACUL!!
http://Blog1Malaysia.blogspot.com/

Blog Widget by LinkWithin