Bilangan Pengunjung:

Tuesday, September 6, 2011

Mengenang Allahyarham Noramfaizul

Mengenang Allahyarham Noramfaizul
Oleh: yieMEGA

MUNGKIN anda semua telah membaca mengenai berita kematian wartawan BernamaTV yang terkorban semasa mengikuti Misi Kemanusiaan Kelab Putera 1Malaysia di negara bergolak Somalia.

Baru-baru ini Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menyifatkan yang Allahyarham Noramfaizul merupakan Wira Malaysia yang sebenar. Penulis bersetuju dengan pandangan yang dilontarkan oleh Datuk Seri Najib Tun Razak itu bahawa Noramfaizul merupakan wira Malaysia yang sebenar.

Walaubagaimanapun, penulis kecewa dengan ada segelintir pihak yang tidak bertanggungjawab yang cuba menanguk di air yang keruh dan cuba bermain dengan permainan 'blame game' apabila menyalahkan UMNO berkenaan dengan tragedi ini.

Pada pandangan penulis, UMNO tidak patut dipersalahkan dalam hal ini kerana semua ini berlaku sememangnya malang tidak berbau lagipun mengikut laporan Allahyarham Noramfaizul tidak sepatutnya pergi tetapi Allahyarham yang beria-ria nak pergi. Jadi sepatutnya permainan siapa salah diteruskan lagi.

Walauapapun penulis merasakan pengorbanan Allahyarham begitu besar dan sememanya layak digelar Wira Malaysia yang sebenar. Kepada keluarga Allahyarham penulis ingin merakamkan ucapan takziah bersabarlah di atas apa yang berlaku ini adalah salah satu dugaan Allah tuhan seru sekian alam.

Ingin penulis tegaskan di sini, jasa-jasa Allahyarham begitu besar kepada negara kita dan mungkin kita boleh memberi pengiktirafan tertentu kepada Allahyarham di atas pengorbanan demi pengorbanan yang dilakukan oleh beliau semasa hayatnya.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin