Bilangan Pengunjung:

Wednesday, October 8, 2008

NGO PRESIDEN AAB

Official logo of United Malays National Organi...Image via WikipediaPenulis sempat menonton berita di RTM1 pada pukul 1 tengahari tadi, rancangan berita itu memuatkan berita tentang beberapa NGO yang berkumpul di hadapan kediaman rasmi Presiden AAB yang kononya mendesak Presiden AAB terus mempertahankan jawatan Presiden UMNO pada pemilihan parti akan datang.

Melihat pada keadaan ini sekali lagi NGO cuba campurtangan di dalam urusan dalam UMNO dan ia seolah-olah NGO itu ditubuhkan untuk mempertahankan Presiden AAB dan tiada matlamat yang boleh memberi keuntungan kepada rakyat. Setahu penulis, sebelum ini tidak pernah NGO ditubuhkan untuk mempertahankan seseorang tetapi biasanya mempertahankan satu kumpulan yang ramai.

Cuba kita singkap kembali artikel yang penulis tulis semalam yang bertajuk "Ku Li tidak akan jadi pengkhianat" yang dimanipulasikan media yang umum mengetahui kuasa yang ada pada salah seorang pembela Abdullah yang digelar 'Hindu God' dan hari ini pula perhimpunan NGO untuk desak Presiden AAB terus mempertahankan jawatan Presiden UMNO seolah-olah perkara ini saling berkaitan atau dengan kata lain ia telah dirancang bagi menyelamatkan kedudukan Presiden AAB.

Mungkin dalam dua tiga hari lagi selepas Ku Li yang menjadi mangsa manipulasi media, pasti mereka yang terlibat dalam desakkan mengawalkan "peralihan kuasa" juga bakal menjadi mangsa manipulasi media seperti Tan Sri Muhyidin Yassin dan mungkin DS Najib Tun Razak sendiri juga bakal menjadi mangsa manipulasi media.

Dengan tanda-tanda awal seperti yang berikut penulis meramalkan besar kemungkinan Presiden AAB akan mempertahankan jawatan Presiden UMNO pada pemilihan parti Mac 2009 ini kerana Presiden AAB sudah tentu akan merasa 'kedudukanya selamat' selepas beberapa perkara yang berlaku dua tiga hari ini yang sedikit sebanyka menguntungkanya.

Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin