Bilangan Pengunjung:

Wednesday, October 8, 2008

Terkini: Presiden AAB Tidak Pertahan Jawatan Presiden UMNO !


Petang tadi dilaporkan bahawa Presiden AAB tidak akan mempertahankan jawatan yang disandang sekarang pada pemilihan parti Mac 2009 nanti sekaligus menjadikan ramalan yang dibuat oleh penulis dalam artikel sebelum ini ternyata meleset.

Inilah satu perkembangan yang baik bagi membolehkan DS Najib Tun Razak bertanding di dalam pemilihan parti yang akan datang sebagai calon Presiden UMNO dan ini bermakna setakat ini hanya Tengku Razaleigh Hamzah sahaja merupakan pencabar tunggal di dalam jawatan yang beliau akan masuk bertanding.

Namun, mungkin ini masih awal untuk penulis meramalkan pertandingan dua penjuru di antara DS Najib Tun Razak dengan Tan Sri Tengku Razaleigh Hamzah. Namun apa yang pasti buat masa terdekat ini besar kemungkinan pertandingan dua penjuru merebut jawatan tertinggi di dalam parti itu akan menghadapi pertarungan dua penjuru.

Bagi jawatan Timbalan Presiden pula setakat ini ada dua orang telah menyatakan hasratnya untuk 'mencuba' nasib di dalam pertandingan merebut tempat dalam jawatan tersebut iaitu Dr. Zahid Hamidi dan Nur Jazlan. Sementara itu, orang yang disebut-sebut 'berminat' untuk mencuba nasib dalam jawatan yang sama iaitu TS Muhyidin Yassin belum membuat pengumuman mengenainya dan pengumuman hanya akan dibuat Jumaat ini.
'DEWA KATAK' ANWAR DAN KERAJAAN KATAKNYA

Sementara itu, tentu ramai masih ingat mengenai projek 916 yang cuba dijalankan oleh "Pakatan Rakyat", namun sampai sekarang masih belum lihat projek berkenaan berjaya. Kali ini di dalam kesibukkan dan kehangatan Pemilihan UMNO, Anwar sekali lagi tampil dengan dakwaan terbaru dan disebarkan melalui blog pro Anwar yang mengatakan beliau sudah menyiapkan senarai Menteri Kabinet Baru Pakatan Rakyat.

Sejauh manakah kebenaran dakwaan beliau sama-samalah kita nantikanya. Penulis paling berminat untuk mengetahui siapakah yang bakal mengisi jawatan-jawatan Menteri Kabinet "Kerajaan Katak" nanti dan adakah mereka bersedia untuk melaksanakan undang-undang Hudud di Malaysia ataupun sekadar berpolitik lebih sudu daripada kuah sahaja.

Itulah dikatakan "Politik Malaysia" kalau dah hendak sesuatu dah tak menyempat-nyempat lagi, tapi kalau kena keluar sesuatu nanti dulu, kaji dulu, bincang dulu, mesyuarat dulu sampai bilakah budaya "Politik Malaysia" ini hendak berubah adakah tunggu sehingga kita menjadi hamba di bumi sendiri baru nak berubah.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin