Bilangan Pengunjung:

Monday, September 5, 2011

Alahai Mat Sabu.......

Alahai Mat Sabu.......
Oleh: yieMEGA

ALAHAI Mat Sabu itulah yang penulis pilih menjadi tajuk artikel penulis pada kai ini. Ini adalah berkaitan dengan satu isu terbaru yang berkait dengan Mat Sabu yang hangat diperkatakan ramai pada hari ini sepertimana yang dikomen oleh G.A.P.

"Dekat nak merdeka nanti, siarlah cerita mengenai Bukit Kepong. Bukit Kepong ini, polis yang mati itu polis British. Hat (yang) serang Bukit Kepong itulah pejuang kemerdekaan yang sebenar, yang serang Bukit Kepong itu Mat Indra (Muhammad Indera). Dia Melayu tapi semua sejarah itu ditutup.
Di atas adalah petikan daripada ayat Mat Sabu, dalam erti kata lain daripada ayat di atas jelas sekali nampaknya Mat Sabu menyokong perjuangan komunis ataupun dia memang dari dulu bercita-cita nak jadi komunis atau bintang tiga.

Penulis tak tahulah apa maksud tersirat Mat Sabu sehingga sanggup mengeluarkan kenyataan sedemikian rupa, mungkin juga itu salah satu cara untuk Mat Sabu menarik sokongan politik terutamanya daripada saki-baki pejuang-pejuang yang masih aktif berjuang berselindung di sebalik parti politik yang mengmalkan demokrasi.

Kebetulan pula, mandat pilihan raya yang lalu dah nak hampir habis dan berkemungkinan PRU13 diadadakan bila-bila masa dari sekarang, jadi mungkin itu salah satu helah Mat Sabu ntuk menarik sokongan mereka-mereka yang masih berideologi komunis.

Apa yang penulis kesalkan sanggup Mat Sabu menghina wira-wira Bukit Kepung, sedangkan ramai yang terkorban....pada pandagan penulis sememangnya Mat Sabu telah menghina wira-wira Bukit Kepong. Orang seperti Mat Sabu ni memang tidak layak diangkat menjadi pemimpin.

1 comment:

tokgaru said...

Sekadar Untuk Renungan ...

Saya terjumpa posting oleh sorang ultra kiasu yang kata "Melayu Bodoh" dalam satu blog lain.

Mulanya nak marah juga. Tapi bila fikir balik, rasanya betul juga melayu nih memang bodoh.

Tak bodoh hapah nya kalau ....

1. bila ada calon melayu, masih juga mengundi calon bukan melayu.
2. bila ada kedai atau mini market melayu, masih juga berbelanja di kedai bukan melayu.
3. bila sudah ada bengkel membaiki kenderaan yang diusahakan oleh orang melayu, masih juga menghantar kenderaan ke bengkel bukan melayu.
4. bila ada kedai makan melayu, masih juga makan di kedai bukan melayu yang status halal nya di ragui.
5. bila sudah ada produk makanan keluaran orang melayu sendiri, masih juga menggunakan produk makanan keluaran bukan melayu.
6. bila diajak bersatu untuk masa depan politik melayu tak mahu, tapi sanggup bersatu dengan pihak yang memang hendak menjatuh kerajaan yang di pimpin oleh orang melayu sendiri.
7. bila sanggup berpakat dengan dengan parti yang tak pernah bersetuju dengan negara islam dan hukum Hudud untuk menang plihanraya yang kononnya akan melaksanakan islam di negara ini jika berpeluang membentuk kerajaan.
8. bila sanggup mengiktiraf komunis sebagai pejuang kemerdekaan, manakala polis dan tentera yang menentang komunis di katakan pengganas.
9. bila bukan melayu yang mencapai umur 21 tahun berebut2 mendaftar sebagai pengundi, tapi orang melayu yang mencapai umur 21 tahun buat tak kisah sahaja.
10. bila tindakan pihak berkuasa agama hendak menyelamatkan umat islam daripada di murtadkan, tapi ada parti melayu yang mempertikaikan.

Tapi saya bernasib baik kerana nampak "kebodohan melayu" itu lebih awal daripada orang melayu yang lain.

Saya pasti akan marah jika ultra kiasu itu kata saya "melayu bodoh" kerana saya sudah keluar daripada kebodohan itu sejak lama dulu.

Blog Widget by LinkWithin