Bilangan Pengunjung:

Thursday, October 20, 2011

Bersatu Menentang Kristianisasi

Bersatu Menentang Kristianisasi
Oleh: yieMEGA

DEWASA ini, isu kristianisasi semakin banyak menghantui kita yakni Umat Islam. Sekiranya Umat Islam terus berdiam diri dan berpeluk tubuh nescaya pada suatu masa nanti Umat Islam akan ramai yang tertewas dan sehinggakan ramai berbondong-bondong Umat Islam akan murtad.

Oleh yang demikian, kita sebagai Umat Islam perlu berbuat sesuatu agar sesuatu yang buruk tidak akan menimpa umat-umat Islam di negara kita. Penulis merasa isu kristianisasi ini amat sesuai penulis ulas pada artikel penulis pada kali ini. Sesuai dengan isu semasa kini yang hangat memperkatakan tentang kristianisasi.

Mengikut kaji selidik yang penulis sendiri buat, kebanyakkan daripada umat Islam yang murtad poin utamanya adalah wang ringgit. Ditambah pula, di zaman sekarang ini semua memerlukan wang ringgit sampai nak masuk ke tandas pun memerlukan wang ringgit paling kurang 30 sen malah ada yang mencecah RM1.

Daripada kajian tersebut dapatlah kita tafsirkan bahawa SEBAB UTAMA Umat Islam MEMILIH UNTUK MURTAD adalah kerana WANG RINGGIT. Sepertimana yang kita tahu, pergerakkan-pergerakkan kristian yang cuba membawa angin kristianisasi menggunakan wang ringgit sebagai umpan untuk menambat hati umat Islam.

Ini bukan masanya untuk kita menyalahkan pergerakkan-pergerakkan kristian yang membawa angin kristianisasi ni negara kita, sebaliknya sebelum kita memperbetulkan orang lain adalah lebih baik kita memperbetulkan Umat Islam terlebih dahulu.

Kita sudah tahu yang kelemahan Umat Islam adalah wang ringgit, jadi jangan kita abaikan Umat Islam terutamanya di kalangan Umat Islam yang dikategorikan sebagai miskin. Kalau pengganut agama Kristian yang kaya sanggup mengeluarkan dana untuk memperkembangkan agama mereka kenapa tidak Umat Islam buat cara yang sama.

Perlu ditegaskan di sini bahawa bukanlah di sini bermakna penulis menyarankan agar umat Islam menawarkan dana kepada sesiapa yang ingin memeluk Islam, apa yang penulis maksudkan di sini tidak bolehkah umat Islam yang kaya raya yang harta berkoyan-koyan berkorban sedikit harta mereka untuk menaja umat Islam yang dikategorikan sebagai fakir miskin, bukankah ini akan mengelakkan mereka daripada terjebak dengan gejala murtad.

Badan-badan amal yang sedia ada seperti Baitulmal, Majlis Agama Islam Negeri dan Puzat Zakat hendaklah mengambil peranan yang lebih agresif dengan menubuhkan Jawatankuasa Khas untuk mencari mereka yang benar-benar layak mendapat bantuan sebelum ini tetapi mereka tidak dapat bantuan daripada badan-badan tersebut.

Mereka juga hendaklah membuat siasatan ke seluruh negara untuk memastikan penerima-penerima Zakat memang benar-benar orang yang benar-benar layak menerima zakat. Jangan sampai mereka yang berhak tidak dapat hak mereka mereka yang tidak berhak dapat pula hak mereka.

Perkara-perkara seperti ini hendaklah tidak dipandang remeh, sepertimana yang kita tahu PUNCA UTAMA murtad adalah disebabkan WANG RINGGIT. Sekiranya gagal menyediakan dana-dana untuk membantu Fakir Miskin di kalangan umat Islam tidak mustahil pada masa akan datang bilangan Umat Islam yang murtad akan bertambah.

Dalam pada itu, penulis kecewa juga dengan salah seorang tokoh akademik yang seolah-olah menyokong kristianisasi apabila mempersoalkan titah perintah Sultan Selangor berhubung serbuan ke atas Gereja baru-baru ini.

Bagi penulis, kenyataan tokoh Akademik ini adalah boleh diumpamakan sebagai seperti menyokong pergerakkan kristianisasi. Tokoh Akademik itu perlu faham bahawa dalam mengulas sesuatu yang berkaitan dengan Islam kita tidak boleh menggunakan Dalil Aqli semata-mata ia juga memerlukan Dalil Naqli.

Dalam pada itu, dalam menentang kristianisasi kita Umat Islam di seluruh negara haruslah bersatu teguh untuk menangani Isu yang semakin menjadi barah kepada Umat Islam ini. Perkara ini tidak akan dapat diatasi jikalau kita asyik bercakaran sesama sendiri. Siapa lagi yang nak mengubah nasib Umat Islam kalau bukan Umat Islam sendiri.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin