Bilangan Pengunjung:

Tuesday, August 12, 2014

Khalid Ibrahim dapat perkenan Sultan Selangor untuk terus kekal sebagai MB Selangor.

Khalid Ibrahim dapat perkenan Sultan Selangor untuk terus kekal sebagai MB Selangor.
Oleh: yieMEGA

TAN SRI Khalid Ibrahim yakni Menteri Besar Selangor sekarang berjaya meyakinkan Dewan Diraja Selangor sekaligus mengundang perkenan daripada Sultan Selangor untuk beliau terus kekal sebagai Menteri Besar Selangor. Namun, penulis meramalkan bahawa kedudukan TS Khalid masih belum selamat selagi PAS tidak mengumumkan keputusan mesyuarat jawatan kuasa pusatnya yang dijadualkan berlangsung pada 17 Ogos nanti. 

Penulis pasti mereka yang berada di luar sana ternanti-nantikan apakah keputusan yang bakal dibuat oleh PAS. Adakah keputusan itu akan berpihak kepada Tan Sri Khalid ataupun adakah kemungkinan PAS membuat 'pusingan u' dengan membuat keputusan yang berpihak kepada Anwar Ibrahim. Penulis yakin penyokong-penyokong TS Khalid juga tidak senang duduk dengan keadaan ini. 

Kelmarin difahamkan bahawa Anwar Ibrahim telah bergegas ke Kuala Terengganu dan telah mengadakan satu pertemuan sulit dengan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang di salah sebuah hotel di Kuala Ibai, Kuala Terengganu. Namun, hasil pertemuan tersebut masih misteri sehinggalah artikel ini diterbitkan. Anwar dikatakan memberikan komen 'sangat bagus' mengenai pertemuan mereka berdua.

Persoalan terus bermain di fikiran penulis adakah misi pertemuan Anwar Ibrahim dengan Hadi Awang menemui kejayaan atau kegagalan. Kenyataan anwar yang mengatakan pertemuan mereka berdua 'sangat bagus' mungkin akan memberi berita gembira kepada rakan kongsi PR dan ianya sudah tentu ia akan memberi berita yang tidak gembira terhadap terhadap TS Khalid. 


Namun, penulis tidak 'yakin' dengan kenyataan Anwar bahawa pertemuan beliau dengan Hadi Awang 'sangat bagus' apabila melihat keadaan Anwar Ibrahim sendiri yang kelihatan tidak begitu gembira apabila menjawab soalan yang diajukan wartawan terhadapnya. Buat masa ini hasil pertemuan mereka masih lagi misteri dan mungkin juga misteri itu terungkai selepas PAS mengadakan mesyuarat khas jawatankuasa pusat mereka yang  dijadualkan berlangsung 17 Ogos ini.

Walabagaimanapun, pihak pembangkang Kerajaan Negeri Selangor Barisan Nasional telah menyatakan sokongan mutlak mereka terhadap TS Khalid. Cuma apa yang ditunggu ialah apakah keputusan yang bakal dibuat oleh PAS pada 17 Ogos ini.

Marilah bersama-sama kita nantikanya dengan penuh kesabaran.... 

No comments:

Blog Widget by LinkWithin