Bilangan Pengunjung:

Saturday, October 25, 2008

Apabila Ku Li Dipergunakan dan Diperbodohkan !

Tengku Razaleigh HamzahImage via Wikipedia"Apabila Ku Li dipergunakan dan diperbodohkan!" menjadi topik artikel penulis pada hari ini selepas lama juga tidak mengemaskini blog ini kerana kesibukkan tugas, namun pada hari ini penulis mempunyai sedikit masa yang terluang dan dapatlah penulis memuatkan artikel pada blog penulis pada hari ini.

"Apabila Ku Li dipergunakan dan diperbodohkan" memang keras sedikit bunyinya, tapi itulah realitinya yang dapat digambarkan dan ditafsirkan oleh akal kurniaan Allah tuhan seru sekian alam terhadap penulis terhadap apa yang terjadi pada Ku Li yang masih gagal mendapat pencalonan untuk jawatan Presiden UMNO walaupun dialah seorang ahli UMNO yang berani mencabar kedudukan Presiden AAB tetapi ternyata usaha-usaha beliau gagal menarik perwakilan-perwakilan UMNO di bahagian-bahagianya seluruh negara untuk mencalonkanya.

Jelas sekali kelihatan Ku Li telah dipergunakan oleh pihak tertentu untuk mencapai hasrat pihak tertentu yang mahu mencorakkan kepimpinan UMNO yang searus denganya. Apa yang penulis dapat lihat di sini ialah sekali lagi pengorbanan Ku Li bukan sahaja diketepikan tetapi juga telah diperbodohkan oleh golongan tertentu di dalam UMNO yang secara zahirnya kita nampak macam menyokong Ku Li tetapi sebenarnya tidak ia lebih kepada untuk membuat Presiden AAB merasa tergugat.

Perbualan Kedai Kopi

Sempat juga penulis mendengar perbualan di kedai kopi mengenai pencalonan DS Najib Tun Razak dengan pencalonan Ku Li atau Tengku Razaleigh Hamzah ini. Izinkan penulis memetik sedikit kata-kata orang yang berbual itu "Lanun tidak akan memilih Imam menjadi ketua, dia lebih suka memilih Lanun juga sebagai ketua" kata-kata mereka adalah merujuk kepada Ku Li sebagai Imam dan DS Najib sebagai Lanun.

Kata-kata ahli politik kedai kopi itu membuatkan penulis ketawa, sebab agak lucu juga bunyinya. Namun, kata-kata mereka itu ada juga kebenaranya yelah mana ada lanun nak ambil tok imam jadi ketua.....

Hadiah Kemenangan DS Najib

Nampaknya hadiah kemenangan DS Najib khas untuk orang Melayu sudah diumumkan oleh DS Najib Tun Abdul Razak sendiri iaitu unsur DEB akan dihapuskan. Hadiah ini memang hebat ia mampu membuat Melayu mampu bersaing dengan bangsa lain walaupun setengah pihak berpendapat ia adalah lebih kepada cubaan untuk menghapuskan "Hak Istimewa Melayu" yang kononya dipertahankan oleh parti yang bernama UMNO. Ada juga orang mengistilahkan tindakan ini sebagai 'jual melayu', dah kena lah tu penyamun jual penyangak (meminjam dialog Filem 3 Abdul lakonan P. Ramlee)

Tunggu sahaja hadiah-hadiah baru bakal diumumkan oleh bakal Presiden UMNO yang baru ini khas untuk semua kerana bukan sahaja menjadikan impianya tercapai tetapi juga impian isterinya turut tercapai.

Oh hampir terlupa, masalah siswa UNITAR kini menjadi semakin serius dan berkemungkinan besar beberapa cawanganya akan ditutup tidak lama lagi. Jangan lupa juga UNITAR di bawah tanggungjawab siapa, sudah tentu di bawah tanggungjawab bakal Perdana Menteri Malaysia nak urus UNITAR pun tak dapat inikan pula nak urus negara. Nang bo tinang qui buti qui.
Reblog this post [with Zemanta]

2 comments:

Panglima Perang Cyber said...

salam.

bagus tulisan abe yie.

nak add link blog saya ...

jumpa lagi...

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) said...

BACA JUGA

aberamly.wordpress.com

ramlyotai.blogspot.com

Blog Widget by LinkWithin