Bilangan Pengunjung:

Monday, October 13, 2008

DS Najib bakal jadi calon tunggal Presiden?

Najib Tun Razak, Deputy Prime Minister of Mala...Image via WikipediaKehangatan Pemilihan Agung UMNO semakin jelas terasa dewasa ini. Pencalonan untuk jawatan Presiden nampaknya didahului oleh YAB Datuk Seri Najib Tun Razak. Seorang lagi yang menawarkan diri untuk jawatan yang sama iaitu YBM Tengku Razaleigh Hamzah masih gagal mendapat sebarang pencalonan untuk jawatan Presiden tersebut.

Khabarnya kalau ada cubaan mencalonkan Tengku Razaleigh yang lebih dikenali oleh Ku Li di Bahagian Pontian dan Beruas tetapi pencalonan itu ditolak kerana tewas undi perwakilan.

Seperti yang dijangka, sistem kuota telah membuatkan kemaraan Ku Li terbatas. Sistem yang sudah tidak relevan sekarang patut dihapuskan.

Ramalan awal penulis ialah kemungkinan besar Najib bakal memenangi jawatan Presiden UMNO dengan tanpa pertandingan. Peluang cerah untuk Najib menerajui kepimpinan tertinggi di dalam UMNO itu.

PESANAN BUAT NAJIB

Penulis berharap sekiranya Datuk Najib berjaya menjawat jawatan sebagai Presiden UMNO yang baru merangkap Perdana Menteri Malaysia penulis ada beberapa pesanan untuk diberikan kepada Datuk Seri Najib walaupun beliau tidak memintanya daripada penulis tetapi penulis merasa bertanggungjawab untuk memberikan pesanan buatnya demi Islam, Untuk Melayu dan Keranamu Malaysia.

Penguasaan Budak Tingkat Empat

Khabarnya kuasa budak tingkat empat masih tidak terjejas dan masih dipelihara oleh kompeni DS Najib dan ada juga desas-desus ada perjanjian sulit antara kompeni DS Najib dengan DS Abdullah untuk mempertahankan kedudukan budak-budak tingkat empat.

DS Najib perlu ingat, kemerosotan prestasi UMNO dan Barisan Nasional pada pilihan raya umum yang lalu salah satunya disebabkan oleh isu-isu budak-budak tingkat empat ini. Apa rasionalnya kalau kita masih mahu mengekalkan kedudukan budak-budak tingkat empat ini sedangkan mereka telah memalit tahi ke muka kita.

DS Najib perlu bertegas dan menyekat kekuasaan budak-budak tingkat empat yang jelas memberi kerugian kepada Islam, Melayu dan Malaysia serta parti UMNO itu sendiri. Mengapa perlu diberikan ruang sekali lagi kepada orang yang layak digelar 'parasit' itu.

Permasaalahan UNITAR

Sebelum ini penulis sudah berkali-kali berjuang mengeluarkan artikel untuk menyelamatkan sebuah universiti yang sinonim dengan UMNO, dinaungi Yayasan PINTAR yang dikepalai DS Najib sendiri. Setakat ini, penulis merasakan perjuangan penulis masih sia-sia dan gagal mendapat perhatian DS Najib dan sebaliknya universiti tersebut terus ditimpa pelbagai masalah.

Universiti tersebut yang lebih dikenali dengan nama UNITAR terus ditimpa masalah yang bertimpa-timpa sedangkan DS Najib sendiri tidak cakna dengan masalah yang dialami oleh UNITAR dan siswa UNITAR sendiri. DS Najib sepatutnya lebih prihatin dengan masalah ini, apatah lagi UNITAR sememangnya berkait rapat denganya.

Sebelum bergelar Presiden UMNO, penulis menasihatkan agar DS Najib lebih peka dengan permasaalah siswa UNITAR kerana mereka adalah sebahagian daripada rakyat Malaysia, dan merekalah bakal menentukan kedudukan DS Najib kelak jadi jangan sampai DS Najib dijatuhkan oleh mereka kerana DS Najib tidak prihatin dengan masalah mereka.

Campur Tangan Keluarga

DS Najib juga hendaklah mengelakkan campurtangan keluarga di dalam urusan dalaman negara, jangan jadikan kabinet Malaysia sebagai 'kabinet dapur'. Salah satu sebab kejatuhan UMNO DAN BN ialah kerana 'kabinet dapur' jangan jadikan 'pisang berbuah dua kali'.

Elakkan daripada membina pejabat isteri di Kementerian yang diketuai Oleh DS Najib kerana ia bukan sahaja boleh menimbulkan fitnah tetapi juga rakyat akan merasa sangsi mengenai peranan yang dimainkan oleh isterinya di dalam pejabat kementerian.

Akhir kalam DS Najib perlu memikirkan dengan sebaik mungkin pesanan-pesanan yang diberikan penulis ini demi menjaga kedudukan beliau dan tahap kepercayaan rakyat kepada beliau. Jangan biarkan ahli UMNO tersalah memilih pemimpin lagi sepertimana kita sudah tersalah pilih Presiden AAB dahulu.


Reblog this post [with Zemanta]

1 comment:

Gadis Reformasi said...

alahai Najib
;/
sengal je dia nie

Blog Widget by LinkWithin