Bilangan Pengunjung:

Saturday, October 4, 2008

Menanti "Kejutan" Lepas Raya!

Official logo of United Malays National Organi...Image via Wikipedia
Setelah beberapa hari penulis tidak menulis sebarang artikel di blog ini, hari ini penulis berkesempatan sedikit untuk membicarakan isu-isu semasa di negara kita. Tajuk artikel penulis pada kali ini berbunyi " Menanti Kejutan Lepas Raya!".

Artikel penulis kali ini berkisarkan perkara-perkara yang mungkin terjadi selepas raya nanti terutamanya di dalam arena politik tanah air. Beberapa Forumer MYKMU.NET mengatakan 'ada kejutan selepas raya nanti tetapi tidak dipastikan kejutan yang bagaimana.

Namun penulis mengandaikan 'kejutan' tersebut mungkin melibatkan kedudukan Presiden AAB sebagai Presiden UMNO dan juga Perdana Menteri Malaysia. Boleh jadi juga ia berkisarkan penolakkan kepada keputusan Majlis Tertinggi UMNO berhubung Pemilihan Agung UMNO yang ditunda sehingga Mac 2009 kelak. Ada juga kemungkinan bahawa Datuk Seri Najib Tun Razak tidak menunggu waktu "Peralihan Kuasa" yang dijanjikan oleh Presiden Flip-Flop AAB.

Tidak lupa juga mungkin 'kejutan' tersebut adalah kemungkinan orang yang sudah lama berkempen untuk jawatan Presiden UMNO sejak dari mula akan berjaya mencapai matlamatnya dan sekaligus menjadi Presiden UMNO yang baru dan juga bakal mengenepikan orang yang selalu dikaitkan dengan "Peralihan Kuasa" iaitu Datuk Seri Najib Tun Razak.

Walaupun individu yang ingin bertanding jawatan Presiden UMNO tersebut adalah seorang yang boleh dikatakan 'lone ranger' namun kita boleh memandang lekeh padanya kerana beliau begitu berpengalaman bukan sahaja di dalam bidang politik tetapi juga ekonomi. Individu yang dimaksudkan ialah Tengku Razaleigh Hamzah yang turut dikenali sebagai Ku Li dikalangan rakyat jelata dan juga merupakan Kerabat Diraja Kelantan.

Satu lagi 'kejutan' yang berkemungkinan akan berlaku ataupun tidak berlaku langsung ialah penubuhan Kerajaan Katak apabila usul tidak percaya kepada Perdana Menteri diusulkan di Parlimen oleh Ketua Pembangkang yang baru iaitu Anwar Ibrahim. Selepas kegagalan 16 September beliau terus mencanangkan tunggu sehingga Parlimen bersidang, jadi lepas raya ini kebetulan pula Parlimen mula bersidang kembali. Apakah kesudahan dan apakah kejutanya sama-samalah kita nantikanya dengan penuh sabar.
Reblog this post [with Zemanta]

1 comment:

Kembara Politik said...

Harap2 kejutan lepas raya ni tak sampai tahap heart attack :)

Almaklum la...semasa raya banyak makan makanan berlemak...

Tambahan pula poket seakan bocor selepas raya ni...

Jadi harap2 kejutan yang biasa2 je la ye...

Blog Widget by LinkWithin