Bilangan Pengunjung:

Thursday, October 9, 2008

Para Penasihat Gagal Pertahan Presiden AAB !

Official logo of United Malays National Organi...Image via Wikipedia
Para penasihat Presiden AAB yang sebelum ini berusaha bersunguh-sunguh untuk terus mengekalkan dan mempertahankan Presiden AAB nampaknya sudah gagal apabila Presiden AAB telah membuat pengumuman tidak akan mempertahankan jawatan Presiden UMNO yang disandangnya kini.

Pelbagai cara mereka menggunakan untuk mempertahankan kedudukan Presiden AAB yang banyak memberi 'ruang dan peluang' kepada mereka. Mereka juga telah mempergunakan beberapa NGO dan membawa ramai orang untuk menunjukkan sokongan kepada Presiden AAB di kediaman rasmi PM Putrajaya sehinggalah ke tempat Dewan Tertinggi BN bermesyuarat.

Namun, usaha-usaha mereka ternyata sia-sia apabila Presiden AAB tetap berkeras untuk tidak terus mempertahankan jawatan Presiden UMNO. Sekaligus menjadikan "Peralihan Kuasa" yang sepatutnya berlaku pada tahun Jun 2010 akan berlaku pada Mac 2009.

Mungkin selepas ini sudah tiada lagi "ruang dan peluang" buat penasihat Presiden AAB untuk terus berkuasa mereka mungkin susah untuk mendapatkan apa yang mereka inginkan yang sebelum ini begitu mudah mereka dapatkan. Namun, ianya terlalu awal untuk menilainya kerana khabarnya 'budak-budak tingkat empat' akan terus berkuasa walaupun Presiden AAB tidak lagi menjadi PM.

Ada kemungkinan penasihat-penasihat yang gagal mempertahankan Presiden AAB akan cuba menjadi penasihat kepada DS Najib Tun Razak dan berharap mereka akan dapat 'ruang dan peluang' untuk mendapatkan apa sahaja yang diidamkan mereka.

Khabarnya, sudah ramai Penasihat Presiden AAB cuba membuat pertemuan dengan DS Najib Tun Razak agar mereka pula diterima sebagai 'penasihat' atau dengan perkataan sebenarnya "punahsihat" kerana mereka memang mementingkan keuntungan semata-mata.
Reblog this post [with Zemanta]

1 comment:

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) said...

kalu lagu tu kita pulak nasihatkan dia suruh dia jangan lagi jadi penasihat. sebab tak sihat

Blog Widget by LinkWithin