Bilangan Pengunjung:

Monday, March 16, 2009

Bukit Gantang dalam Penantian !!!!

Hari ini penulis meluangkan sedikit masa untuk mengemaskini blog ini secara kebetulan Pilihan Raya Kecil bukit gantang sudah semakin hampir. Bercakap mengenai PRK sudah tentu ada ramalan siapa yang menang dan kalah nanti.

Ramalan sudah menjadi kelaziman untuk artikel yang bercakap mengenai pilihan raya. Penulis juga akan membuat ramalan dalam artikel penulis pada kali ini. Setiap pilihan raya tentu ada pemenangnya, di mana pemenangnya akan dihadiahkan kerusi, kerusi yang dimaksudkan bukan kerusi biasa tetapi kerusi yang berkuasa dan boleh menyampaikan 'suara rakyat' di Dewan Rakyat.

Jatuh bangun ahli Politik sudah menjadi kelaziman bagi manusia yang bergelar "Ahli Politik", mungkin hari ini seorang ahli politik tiada kuasa, mungkin pada masa depan ahli politik itu berkuasa. Ahli Politik biasanya tidak serik-serik mengharungi 'sepak terajang politik'.

Pilihan Raya Kecil Bukit Gantang merupakan medan pertempuran kecil antara parti-parti politik yang ada di tanah air kita. Pada waktu itu, seluruh Malaysia akan tertumpu di Bukit Gantang, pada masa itu peniaga-peniaga di sekitarnya akan mendapat 'durian runtuh' tak kurang pula peniaga yang tamak haloba akan 'cekik darah' dalam perniagaan mereka atau lebih tepat sekiranya kita katakan "menangguk di air yang keruh".

Ramalan penulis pada Pilihan Raya Kecil tersebut mungkin Barisan Nasional menghadapi kesukaran untuk memenangi kerusi tersebut tambahan pula pelbagai masalah dalaman yang timbul sejak kebelakangan ini. Sekiranya nasib menyebelahi BN sekalipun kemungkinan kemenanganya hanyalah kemenangan yang tipis. Marilah kita menantinya dengan penuh kesabaran.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin