Bilangan Pengunjung:

Monday, April 27, 2009

Ahli PAS Ortodoks VS Ahli PAS Profesional....

Hadi Awang and Anwar Ibrahim at the Bersih RallyImage via Wikipedia

Artikel penulis pada kali ini akan membincangkan tajuk "Ahli PAS Ortodoks VS Ahli PAS Professional", penulis memilih tajuk ini bersesuaian dengan keadaan semasa di mana PAS sedang mengadakan Pemilihan Agung Mereka.

Apa yang penulis dapat lihat daripada Pemilihan PAS yang sedang berlaku sekarang, berlaku "pertempuran" hebat di antara dua kumpulan besar yang berada di dalam PAS. Kumpulan yang dimaksudkan ialah Kumpulan Penyokong PAS Ortodoks dan Kumpulan Penyokong PAS Profesional.

Apa yang dimaksudkan dengan "Penyokong PAS Ortodoks" ?

Penyokong PAS "Ortodoks" gelaran yang penulis berikan kepada kumpulan penyokong PAS yang menyokong Kepimpinan Ulama' di dalam PAS diteruskan atau dengan kata lain Penyokong PAS Tradisional dan Asli.

Kumpulan ini akan berjuang bermati-matian untuk memastikan PAS terus diterajui oleh Kepimpinan Ulama' dan tidak akan sama sekali membenarkan Ahli PAS yang bersifat profesional serta materialistik di angkat menjadi pemimpin.

Apa Yang Dimaksudkan dengan "Penyokong PAS Profesional"?

Penyokong PAS profesional adalah penyokong PAS yang beraliran Profesional dan materialistik dan sentiasa cuba untuk menjatuhkan kepimpinan Ulama' di dalam PAS. Kebanyakkan Penyokong PAS beraliran Profesional berasal daripada "penyokong-penyokong Anwar Ibrahim yang menyusup masuk untuk "menghapuskan secara senyap Perjuangan Menuntut Negara Islam di dalam PAS".

Ahli PAS yang beraliran Profesional sentiasa berusaha untuk memastikan satu masa nanti ahli yang sealiran denganya akan dapat menerajui PAS sekaligus dalam masa yang sama dapat menghapuskan kepimpinan ulama' di dalam PAS.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin