Bilangan Pengunjung:

Saturday, April 25, 2009

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Baru (24 April 2009)

Malaysian Minister of Defense, Najib Razak, pi...Image via Wikipedia

Kelmarin Jumaat, 24 April 2009, Perdana Menteri yang juga merupakan Presiden UMNO mengumumkan perubahan di dalam Badan Perhubungan UMNO negeri-negeri yang menyaksikan beliau dan timbalanya serta naibnya menjadi pengerusi di beberapa negeri.

Datuk Seri Najib Tun Razak akan mempengerusikan Badan Perhubungan UMNO Negeri Selangor, manakala Timbalanya Tan Sri Muhyidin Yassin akan mempengerusikan Badan Perhubungan UMNO Wilayah Persekutuan.

Naib-naib Presiden UMNO yang dilantik menjadi Pengerusi Badan Perhubungan UMNO antaranya ialah Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein yang akan mempengerusikan Badan Perhubungan UMNO Terengganu menggantikan Datuk Ahmad Said.

Sementara itu, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dilantik menjadi Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang, serta Datuk Shafie Afdal dilantik menjadi Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri Kedah.

Di Kelantan pula, Datuk Mustapha Mohamed diberi kepercayaan untuk mempengerusikan Badan Perhubungan UMNO negeri Kelantan menggantikan Datuk Seri Annuar Musa, pada pandangan penulis pemilihan Datuk Mustapha adalah pilihan yang terbaik memandangkan beliau pernah mempunyai "Track Record" yang baik semasa beliau memegang jawatan yang sama hasilnya UMNO hampir-hampir menguasai Kelantan, namun era kegemilangan itu akhirnya jatuh semasa era Badan Perhubungan UMNO Kelantan dipengerusikan oleh Datuk Seri Annuar Musa.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin