Bilangan Pengunjung:

Wednesday, November 2, 2011

PBSNT Bermasaalah?

PBSNT Bermasaalah?
Oleh: yieMEGA

PERSATUAN Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT) bermasaalah? menjadi tajuk artikel penulis pada kali ini bersesuaian dengan beberapa hari lalu Piala Malaysia baru sahaja menutup tirainya dengan menyaksikan Negeri Sembilan atau Skuad Rusa berjaya menjulang Piala Malaysia setelah menewaskan Terengganu 2-1.

Apa yang kita dapat lihat pada perlawanan akhir Piala Malaysia, prestasi yang ditunjukkan oleh Skuad Penyu ternyata mengecewakan. Bagaikan ada sesuatu yang cuba di sampaikan oleh para pemain skuad Turtle Warrior.

Begitu juga dengan kenyataan Jurulatih Terengganu Irfan Bakti yang berbunyi ""Pemain mempunyai masaalah dari segi mental mereka kerana mungkin emosi mereka terganggu". Kenyataan sebegini juga boleh membayangkan bahawa PBSNT bermasaalah.

Ditambah pula beberapa hari lalu kita dikejutkan dengan berita Jurulatih Terengganu yang mahu 'tukar angin' dan memilih Selangor untuk musim hadapan. Walaupun Irfan menafikan bahawa pemergian beliau ke Selangor atas sebab diri sendiri, namun penulis merasakan tidak dan mungkin ada sesuatu yang cuba disembunyikan oleh Irfan.

Ditambah pula. menurut 'sumber dalaman' PBSNT pemergian Irfan sebenarnya ada kaitan dengan PBSNT yang melibatkan beberapa 'orang dalam' PBSNT dengan Irfan. Jika benar dakwaan yang diberikan oleh 'sumber dalaman' PBSNT ternyatalah bahawa PBSNT sememangnya bermasaalah.

Masaalah dalaman PBSNT ini boleh mempengaruhi prestasi yang ditujukkan oleh pemain. Oleh yang demikian masaalah dalaman ini perlu diatasi segera kerana dibimbangi sekiranya tidak dapat diatasi ia dikhuatiri akan mempengaruhi prestasi pemain-pemain Skuad Penyu.

Jika perlu, rombakan besar-besaran ke atas PBSNT perlu dilakukan dengan segera. Rombakan besar-besaran itu juga perlulah membabitkan jawatan Presiden. Di mana, penulis merasakan calon terbaik untuk menjadi presiden PBSNT yang baru ialah Datuk Seri Idris Jusoh menggantikan presiden masa ini.

Pada pandangan penulis sudah tiba masanya kerusi Presiden PBSNT diduduki oleh orang lain pula terutamanya Datuk Seri Idris Jusoh kerana akal fikiran DSIJ sememangnya amat berguna untuk PBSNT dalam meneruskan misinya untuk menjulang Piala Malaysia di dalam edisi yang akan datang.

Kesimpulanya PBSNT perlu melakukan sesuatu untuk memastikan skuad Penyu akan terus berprestasi di masa-masa yang akan datang.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin