Bilangan Pengunjung:

Sunday, January 22, 2012

Gong Xi Fa Cai

Gong Xi Fa Cai
Oleh: yieMEGA

TAHUN baru Cina akan disambut esok. Suasana 1Malaysia dalam menyambut Tahun Baru Cina jelas dirasai. Kebetulan Tahun Baru Cina kali ini ialah Tahun Naga Air. Kesempatan ini penulis nak ucapkan Selamat Tahun Baru Cina kepada semua pembaca blog penulis yang berbangsa Cina.

Bertuahlah kepada mereka-mereka yang menyambut Tahun Baru Cina di Malaysia. Apa tidaknya mereka dapat menyambut kedatangan tahun baru mereka dengan aman damai tanpa kacau bilau di kebanyakkan negara lain.

Bercakap mengenai Tahun Baru Cina, tahun ini merupakan Tahun Naga Air. Menurut kepercayaan masyarakat Cina Tahun Naga Air ini memberi energi kehidupan dan akan berlaku perubahan yang besar pada tahun ini. Apakah perubahan besar yang akan berlaku pada tahun ini? Kita Nantikanya apakah perubahan besar yang bakal berlaku itu pun sekiranya berlaku.

Penulis berharap Tahun Baru Cina pada kali ini memberi seribu erti kepada semua rakyat Malaysia yang berbangsa Cina. Moga-moga tahun ini mendatangkan kebahagian kepada mereka. Salam Gong Xi Fa Cai ini penulis buat sesuai dengan semangat 1Malaysia yang kerap kali disebut akhir-akhir ini.

Sambutan Tahun Baru Cina ini pasti akan bertambah meriah apabila masing-masing akan mengadakan sesi rumah terbuka. Di dalam Tahun Baru Cina yang lepas sambutan terhadap rumah-rumah terbuka ternyata meriah termasuklah rumah terbuka yang dianjurkan oleh Kerajaan Malaysia.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin