Bilangan Pengunjung:

Tuesday, August 3, 2010

Isu Kerusi MB, Salah Strategi atau Tersilap Percaturan

Present-day coat of arms of PenangImage via Wikipedia


Kerusi MB, Salah Strategi atau Tersilap Percaturan?
Oleh: yieMEGA

BARU-BARU ini berlaku pertelingkahan di antara Pegawai Kerajaan Persekutuan di Pulau Pinang dengan Ketua Menteri Pulau Pinang yang 'Ultra Kiasu'. Pertelingkahan itu melibatkan Pegawai SDO Pulau Pinang iaitu Nik Ali dengan Ketua Menteri Pulau Pinang iaitu Tuan Lim Guan Eng.

Paling mengejutkan bahawa pertelingkahan itu berlaku hanya disebabkan kerusi Ketua Menteri Pulau Pinang tidak disediakan semasa satu acara yang melibatkan Kerajaan Persekutuan dengan Kerajaan negeri.

Walaupun kesilapan itu boleh dikatakan agak remeh, tapi ia telah mengundang kemarahan kepada Ketua Menteri yang kononya ingin melaksanakan sebagaimana Khalifah Umar Abdul Aziz. Hanya kerana kerusi pun dah nak melenting. Mungkin masa dia kecil dulu sering berebut kerusi kot.

Maklumat terbaru yang penulis terima berkenaan tersebut ialah Kerusi yang di dakwa tiada oleh Lim Guan Eng sebenarnya ada seperti mana yang dilaporkan oleh Blog M.I.M.

Sementara itu, tersebar di dalam laman web youtube memaparkan video LGE di dalam sidang medianya yang menyifatkan atau menuduh Nik Ali sebagai Lidah Biawak. Seperti mana yang dimuatkan di dalam video ini.

Persoalanya di sini, kenapa sebelum ini LGE mendakwa bahawa tiada kerusi MB disediakan untuk majlis tersebut sedangkan mengikut maklumat yang penulis terima kerusi itu sebenarnya ada dan wujud.

Adakah ini salah satu sandiwara politik beliau, ataupun beliau cuba merancang untuk melakukkan sesuatu? Hanya beliau sahaja yang ada jawapanya.

Dalam pada itu, selepas gagal dengan isu Kerusi Untuk Ketua Menteri, kini LGE tampil dengan percubaan baru untuk menyerang Nik Ali SDO sepertimana laporan blog ini.

Mengapakah sejak-sejak akhir ini berlaku banyak kejadian-kejadian yang pelik terutamanya yang melibatkan LGE, adakah DAP sudah benar-benar terdesak sehingga terpaksa mengada-adakan isu yang sepatutnya tiada.

Mungkin PRU akan datang kita akan dapat jawapanya. Fikir-Fikir dan Renung-Renungkanlah.

SGMM: Malang bagi Pulau Pinang kerana mempunyai seorang Ketua Menteri yang kuat menipu, adakah masih mahu lagi anda terus ditipu oleh Ketua Menter berkaca mata ini.


Enhanced by Zemanta

No comments:

Blog Widget by LinkWithin