Bilangan Pengunjung:

Wednesday, October 6, 2010

4 November 2010 Hari Penentuan Di Galas


4 November 2010 Hari Penentuan Di Galas
Oleh: yieMEGA

SEBENTAR tadi pihak Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) telah pun menetapkan beberapa tarikh penting yang ada hubungkait dengan Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri Galas Gua Musang, Kelantan. Seperti yang dilaporkan Utusan Online, tarikh penamaan calon bagi PRK DUN Galas ialah 26 Oktober 2010, manakala hari pengundian untuk PRK DUN Galas ditetapkan pada 4 November 2010.

Parti-parti politik yang bakal bertanding sedang mempersiapkan jentera-jentera Pilihan Raya mereka untuk memastikan parti yang menjadi tempat mereka bernaung memenangi pilihan raya tersebut.

Berkenaan dengan PRK DUN Galas, ada jupa laporan yang kendengaran bahawa parti serpihan PAS yakni Angkatan Keadilan Insan Malaysia (AKIM) ingin turut serta dalam pertandingan merebut kerusi DUN Galas, sekiranya ini menjadi kenyataan berkemungkinan besar PRK Galas bakal menyaksikan pertandingan tiga penjuru.

Tak kisahlah pertandingan berapa penjuru sekalipun, asal proses pengundian dan kempen berjalan lancar tanpa ada insiden-insiden yang boleh mencemarkan proses demokrasi negara sepertimana beberapa pilihan raya sebelum ini.

Dalam masa yang sama, penulis dapat rasakan yang orang ramai ternanti-nanti kepulangan Tengku Razaleigh Hamzah yang dijangka pada 9 Oktober ini terutamanya sidang akhbar khas yang akan dikendalikan beliau sebaik sahaja tiba di Malaysia pada 9 Oktober ini.

Adalah dijangka ramai yang akan datang menyambut kepulangan beliau di Lapangan Terbang terutamanya yang mengharapkan beliau menjadi calon untuk Pilihan Raya Kecil DUN Galas. Mungkin di dalam sidang media khas itu terjawablah persoalan-persoalan yang timbul mengenai beliau sejak akhir-akhir ini.

Ia juga akan menjawab adakah Ku Li akan mengecewakan penyokongnya ataupun tidak bersama-samalah kita nantikan detik bersejarah itu dengan penuh sabar. Bagi penulis Ku Li merupakan calon terbaik untuk PRK DUN Galas.
Enhanced by Zemanta

No comments:

Blog Widget by LinkWithin