Bilangan Pengunjung:

Saturday, October 9, 2010

Tanah mungkin jadi Senjata PAS di Galas

Flag of the Parti Islam Se-Malaysia (1956-present)Image by Vibracobra23 via FlickrTanah mungkin jadi Senjata PAS di Galas
Oleh: yieMEGA

INI maklumat yang baru sahaja penulis terima daripada skuad perisik penulis. Mengikut maklumat yang penulis terima PAS berkemungkinan besar akan mengadakan pemberian tanah secara besar-besaran bagi mengumpan atau memancing undi dari kaum-kaum Cina yang berada di Galas.

Sebelum ini PAS meminta agar Barisan Nasional tidak menggunakan agensi kerajaan untuk berkempen. Bagaimana pula dengan tindakan mereka yang akan mengadakan pemberian tanah secara besar-besaran tidakkah PAS mengguna agensi kerajaan negeri seperti Pejabat Tanah dan Jajahan sebagai 'alat' untuk kempen PAS di PRK DUN Galas.

Mengikut maklumat yang diterima penulis, pembahagian tanah secara meluas itu akan diberikan kepada pengundi-pengundi berdaftar di Galas dan berketurunan Cina. Oleh yang demikian, Barisan Nasional diminta bersedia untuk menghadapi 'senjata' PAS ini.

Sekiranya 'senjata' PAS ini benar-benar menjadi, ini bermakna BN akan menghadapi kesukaran untuk menghadapi PRK DUN Galas kali ini. BN diminta berhati-hati dengan senjata yang berkemungkinan besar akan digunakan oleh PAS ini.

Terima kasih penulis ucapkan kepada pemberi maklumat yang mendedahkan perkara ini untuk kebaikkan kita semua.
Enhanced by Zemanta

No comments:

Blog Widget by LinkWithin