Bilangan Pengunjung:

Thursday, September 3, 2015

Cukup-Cukup Sudah Najib...

Cukup-Cukup Sudah Najib...
Oleh: yieMEGA

"Sudah cukup-cukup sudah, Cukup Sampai Disini Sahaja, Daripada Batin tersiksa lebih baik kau pergi saja". Bait-bait lagu ini memang ternyata sesuai buat Najib. Dewasa ini rakyat sudah semakin mual dengan Najib bukan sahaja rakyat biasa malahan ahli UMNO sendiripun sudah tidak suka Najib.

Ada orang bertanya dengan penulis "Kenapa ramai orang tak suka Najib?" Selamba penulis menjawab sebab "Kepimpinan beliau lemah!". Orang itu bertanya lagi kenapa anda beranggapan sedemikian sedangkan kebanyakkan orang mengatakan beliau tak suka Najib kerana Najib ni Korup?. Penulis menjawab lagi "sebab kepimpinan beliau lemah lah timbul dakwaan seperti itu". 

Bagi penulis sebagai nakhoda sebuah kapal perlu bekerja-keras dan kuat, sebaliknya jika dia tidak kuat dan keras sememangnya beliau tidak layak menjadi nakhoda maka seharusnya beliau berundur diri, kalau diteruskan juga dikhuatiri dia dan anak kapal tenggelam bersama-sama kapal pada waktu itu menangis air mata darah sekalipun tiada guna lagi.

Penulis pun hairan kenapa Najib tak mahu berundur? Adakah beliau ingin menunggu beliau dijatuhkan dalam undi tak percaya? Kalau itu pilihan beliau penulis tidak dapat menghalangnya. Kenapa susah sangat nak buat pengorbanan demi rakyat dan juga UMNO. Adakah beliau masih belum puas bergelar Perdana Menteri ataupun para Punahsihat beliau yang tidak membenarkan beliau berundur?

"Sudah cukup-cukup sudah Najib, tolonglah buat pengorbanan letak jawatan sebagai PM sekurang-kurangnya beliau dah jadi PM lebih lama daripada Pak Lah. Tak tahu lagi penulis nak kata apa lagi tetapi tolonglah dengar permintaan ahli UMNO akar umbi. Sekiranya Najib bertegas tidak mahu berundur tunggu sahaja undi tidak percaya terhadap beliau.

Pilihan di tangan anda sama ada anda berundur secara baik mahupun secara 'malu besar' Fikir-fikirkanlah demi rakyat dan Ahli UMNO akar umbi. Sekali lagi penulis ingin nyanyikan di sini "Sudah cukup-cukup Sudah" Jadi PM Najib.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin