Bilangan Pengunjung:

Wednesday, August 9, 2017

Rakyat Mahu Najib dan Tun Mahathir Sepentas

Rakyat Mahu Najib dan Tun Mahathir Sepentas
Oleh: yieMEGA

PROGRAM khas yang diberinama Nothing2Hide 2 dirancang
diadakan tak lama lagi. Ramai netizen yakni rakyat Malaysia yang mahukan Mantan Perdana Menteri Tun Dr. Mahathir dan Perdana Menteri Yang Amat Berkuasa Najib Tun Razak duduk sepentas di dalam program itu. Sepertimana yang disahkan oleh pihak pengajur bahawa program itu bukanlah beformat sepertimana perdebatan tetapi lebih kepada dialog ilmiah dan rakyat boleh tanya apa sahaja dari kedua-kedua mereka. Ini adalah bersesuaian dengan tajuk program itu iaitu Nothing2Hide apabila diterjemahkan menjadi "Tiada apa yang perlu disembunyikan".

Sememangnya rakyat mahukan penjelasan yang lebih jelas lagi terang serta bersuluh berhubung beberapa isu
yang melibatkan negara terutamanya yang melibatkan penggunaan duit rakyat. Perdana Menteri Yang Amat Berkuasa perlu berpegang kepada prinsip berani kerana benar, jadi sekiranya beliau di pihak yang benar tiada apa yang perlu beliau takutkan untuk menghadirkan diri ke program tersebut. Sekiranya Perdana Menteri Yang Amat Berkuasa tidak menghadirkan diri ke program tersebut ia akan membuatkan seolah mengiya-iyakan bahawa beliau seorang yang bacul dan penakut dan mungkin juga rakyat akan menilai beliau sebagai benar-benar bersalah. Jangan nanti dapat gelaran Perdana Menteri Yang Amat Bacul pula. 

Peluang menghadiri forum seumpama ini perlulah diperguna sewajarnya oleh manusia bernama Najib Tun Razak ini bagi membuktikan bahawa beliau tidak melakukan kesalahan selama ini. Jawab setiap persoalan rakyat di dalam program ini dan akhir sekali biarkanlah rakyat sendiri yang menilai siapa yang betul dan siapa yang salah. 

Janganlah menjadi Perdana Menteri yang bacul dan penakut kerana sebagai pemimpin nombor wahid negara beliau sepatutnya berani menghadapi cabaran dan bukanya mengelak untuk melaksanakan cabaran dengan memberi alasan-alasan yang tidak masuk akal dan tidak mudah dipercayai oleh rakyat. Sebagai pemimpin nombor satu negara, beliau sepatutnya memperlihatkan gaya kepimpinan yang tidak bacul dan penakut. Tiada guna menjadi Perdana Menteri sekiranya anda seorang yang bacul dan penakut. Lebih baik letak jawatan dan serahkan jawatan tersebut kepada orang yang benar-benar layak. Jadi jangan bazirkan lagi duit rakyat untuk membayar gaji Perdana Menteri yang bacul dan penakut. Bagaimana kita berhadapan dengan musuh sekiranya Perdana Menteri kita sendiri seorang yang bacul dan penakut. 

Oleh yang demikian sepatutnya Perdana Menteri Yang Amat Berkuasa tidak mensia-siakan peluang keemasan ini kerana inilah masa yang sesuai kepada beliau untuk membuktikan kepada rakyat yang beliau tidak melakukan sebarang kesalahan di dalam memimpin negara bagi memenuhi tanggungjawab seorang Khalifah di atas muka bumi milik Allah tuhan seru sekian alam ini. 

Sekiranya beliau terus mengelak untuk menghadiri program ini, rakyat akan membuat penilaian sendiri dan mungkin penilaian tersebut akan membuatkan rakyat sudah mula hilang kepercayaan kepada pemerintahan dinasti beliau. 

Akhirkalam, Perdana Menteri Yang Amat Berkuasa Najib Razak perlu hadir ke program Nothing2Hide 2 ini demi membersihkan namanya dan juga mengembalikan semula maruahnya yang tercalar sejak akhir-akhir ini. Jadi jangan fikir lama-lama nanti lama-lama lain pula jadinya. Wallahualam...

No comments:

Blog Widget by LinkWithin