Bilangan Pengunjung:

Monday, August 17, 2009

Peluang Tipis BN di Permatang Pasir...

Peluang Tipis BN di Permatang Pasir...
Oleh: yieMEGA

PELUANG Barisan Nasional untuk memenangi Pilihan Raya Kecil Permatang Pasir agak tipis berdasarkan pemerhatian penulis. PAS mempunyai peluang cerah untuk memenangi kerusi permatang pasir tersebut sekiranya petugas-petugas Barisan Nasional tidak bekerja keras dan juga ada di kalangan ahli BN yang menjadi pengkhianat.

Perkiraan penulis dibuat berdasarkan lokaliti Permatang Pasir yang dikenali sebagai kubu kuat PAS dan tambahan pula DUN Permatang Pasir letaknya di dalam kawasan Parlimen Permatang Pauh salah satu kubu kuat 'pengkianat bangsa' dan sudah tentunya pengkhianat bangsa dan tali-tali barutnya akan berusaha keras seperti mana Ayah Pin mempertahankan Kerajaan Langit jadi jika semangat petugas BN tidak kental agak mustahil untuk BN memenangi kerusi tersebut.

Petugas BN apabila membaca artikel ini tidak perlulah lemah semangat, mereka sepatutnya menjadikan artikel ini sebagai motivasi untuk kejayaan mereka. Mereka sepatunya mempertulkan langkah-langkah terutamanya dari segi pengagihan bantuan agar tidak ada diskriminasi dalam pemberian bantuan.

Begitu juga dengan calon BN, jangan jadi Calon Gila Undi. Apa yang dimaksudkan dengan calon gila undi? Calon gila undi ialah calon yang hanya kelihatan dan mesra rakyat sewaktu nak kempen untuk menang sahaja tetapi apabila dah menang lain pulak jadinya, jarang-jarang kelihatan sampai rakyat kena buat berpuluh-puluh temujanji baru dapat jumpa beliau.

Jurang antara calon/wakil rakyat perlu dirapatkan agar memastikan rakyat masih boleh menerima idea perjuangan yang dibawa oleh calon BN yang memastikan agar BN terus relevan di mata masyarakat.

Penulis juga ingin mencadangkan kepada kerajaan agar untuk kali ini apa salahnya memberi ruang kepada calon pembangkang untuk berkempen di stesyen-stesyen tv tempatan kerana dengan cara ini ianya lebih adil kepada pembangkang dan juga rakyat selaras dengan slogan Rakyat Diutamakan.

Kesimpulanya Barisan Nasional perlu bekerja keras untuk memenangi Pilihan Raya Kecil DUN Permatang Pasir, dan peluang untuk memenanginya hanyalah di dalam kiraan 25% berbanding peluang PAS untuk memenangi pilihan raya tersebut adalah 75%.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin