Bilangan Pengunjung:

Saturday, August 14, 2010

Ramalan Anwar Berkenaan Bakun

Ramalan Anwar Berkenaan Bakun
Oleh: yieMEGA

PENULIS sebenarnya ingin mengelak berbicara hal politik pada bulan yang penuh kemuliaan ini tetapi membaca satu ulasan Facebook Saudara Mohd Sayuti Omar atau dikenali dengan nama MSO, hati penulis terdetik untuk turut mengulas mengenainya.

Sila Ke Facebook Sayuti Omar di alamat http://www.facebook.com/?ref=home#!/profile.php?id=1693525944

Sekiranya imej yang penulis pamerkan kurang jelas pembaca boleh membacanya di Facebook Sayuti Omar atau baca di bawah ini:

Anwar membayangkan Najib akan menggunakan wang KWSP dan KWAP untuk membayar sebahagian hutang projek Bakun bernilai RM5.75 billion. Kebimbangan Anwar itu ada asasnya. Dalam keadaan wang negara semakin susut di mana Najib nak gagar untuk membayar hutang berkenaan. Kalau ini benar berlaku betapa kejamnya Najib bin Razak? Salam MSO.

Mohd Sayuti Omar

Berdasarkan kenyataan tersebut sudah jelas di Bulan Ramadhan ini bulan yang penuh kemuliaan dan keberkatan pun Anwar telah cuba bersangka buruk terhadap Datuk Seri Najib Tun Razak. Penulis melihat ini adalah satu tindakan yang tidak bermoral dan mencemarkan kesucian bulan Ramadhan Al-Mubarak ini.

Penulis hairan dengan sikap Anwar Ibrahim ini, kenapa dia nak membayangkan perkara yang belum tentu kesahihanya. Apa yang penulis dapat lihat daripada kenyataan Anwar ini ialah dia cuba untuk menampakkan dirinya lebih bijak daripada Najib, oleh yang demikian tanpa mengira kesucian bulan Ramadhan beliau telah membuat andaian buruk terhadap Najib.

Ada juga kemungkinan, ianya adalah salah strategi Pakatan Rakyat untuk memancing undi untuk pilihan raya yang akan datang. Mereka sudah terlalu yakin mereka bakal menjadi Kerajaan Baru di Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Projek Hidro Elektrik Bakun merupakan satu projek untuk kepentingan rakyat. Walaubagaimanapun Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak perlu membuat penjelasan segera berhubung dakwaan Anwar Ibrahim ini kerana kuatir ianya akan diekploitasi oleh Pakatan Rakyat untuk kepentingan politik mereka.

Sekiranya benar bagai didakwa Anwar, penulis turut menentang perbuatan itu, sekiranya tidak benar dakwaan itu, penulis akan menentang Anwar Ibrahim secara habis-habisan. Marilah bersama-sama kita berdoa memohon petunjuk Adakah Anwar Ibrahim benar atau sebaliknya.

Enhanced by Zemanta

1 comment:

info dokter kulit bandung said...

what a wonderful article!

http://dokterkulitbandung.com/

Blog Widget by LinkWithin