Bilangan Pengunjung:

Tuesday, August 5, 2008

15 Lagi Cawangan Mahukan Tengku Razaleigh

15 Kelantan Umno Branches Want Razaleigh To Be Nominated For Party President

TUMPAT, Aug 3 (Bernama) -- Fifteen branches of the Tumpat Umno Division have approved resolutions expressing the desire for Gua Musang Member of Parliament Tengku Razaleigh Hamzah to be nominated for the post of president in the Umno elections in December.

Padang Pohon Tanjung Umno Branch head Mohamad Ismail said his branch and 14 other branches had resolved unanimously that the Tumpat Division nominate Tengku Razaleigh to contest the presidency.

"It is felt that he (Tengku Razaleigh) is the most qualified person to lift Umno out of its current dire situation," he told Bernama.

So far, all the 116 branches of the Gua Musang Umno Division have resolved to have Tengku Razaleigh nominated to contest the post of president as well.

BERNAMA

[http://www.bernama.com.my/bernama/state_news/news.php?id=350243&cat=et]

Alhamdulillah Tengku Razaleigh yang merupakan satu-satunya ahli UMNO yang sanggup menentang Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi bertambah lagi. Kali ini 15 lagi cawangan UMNO memberikan sokongan kepada Tengku Razaleigh Hamzah untuk bertanding jawatan Presiden UMNO untuk menentang Presiden 'berlagak baik' Abdullah Haji Ahmad.

Nampaknya Abdullah Haji Ahmad cuba menggunakan strategi menurunkan harga minyak untuk meraih sokongan ahli-ahli UMNO agar terus menyokong beliau sebagai Presiden UMNO walaupun di zamanya UMNO melalui zaman kejatuhan dan tunggu masa untuk rebah di pintu neraka sahaja.

Ramai juga yang berada di luar UMNO menanti saat kemenangan Tengku Razaleigh Hamzah sebagai Presiden UMNO yang baru untuk melihat apakah perubahan yang bakal dilakukan oleh YBM Tengku Razaleigh atau lebih dikenali dengan nama 'Ku Li' di kalangan rakyat tempatan ini.

Sebagaimana ramai yang tahu Ahli Parlimen Permatang Pauh yang kini bergelar 'bekas' Ahli Parlimen telah membuat pengumuman melepaskan jawatan beliau sebagai ahli Parlimen. Ini bermakna Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) pasti akan mengumumkan pilihan raya kecil untuk kawasan Parlimen Permatang Pauh mungkin dalam masa 60 hari lagi dari tarikh ahli parlimen tersebut melepaskan jawatan. Mungkin ini akan dijadikan 'kayu pengukur' oleh Kera Jaan Abdullah untuk menguji kekuatan beliau selepas beliau mengumumkan 'peralihan kuasa' yang kononya akan diadakan pada pada tahun 2010 nanti.

Kedudukan Permatang Pauh yang merupakan Wilayah Anwar, peluang Barisan Nasional pimpinan Abdullah Haji Ahmad 'amatlah' tipis dan memang boleh dikatakan 'jauh panggang dari api' BN akan memenangi kerusi tersebut. Namun, mungkin sekiranya berlaku pertambahan undi kepada BN dan mengurangkan majoriti yang dimenangi PKR pada Pilihan Raya Umum 13 yang lalu mungkin Abdullah Haji Ahmad akan beranggapan bahawa 'sokongan terhadap beliau telah bertambah' dan ia akan dijadikan modal untuk berkempen untuk mengekalkan jawatan Presiden UMNO tersebut.

Penulis membuat andaian ini agar ahli-ahli UMNO tidak tertipu semasa Pemilihan Agung UMNO Disember ini jadi sebelum Abdullah Haji Ahmad menjadikan pertambahan undi di Permatang Pauh sebagai modal untuk berkempen semasa Pemilihan Agung UMNO Disember ini. Penulis berharap ahli-ahli UMNO dapat Fikir-fikirkanlah mengenainya dengan menggunakan akal yang waras kurniaan Allah tuhan seru sekian alam.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin