Bilangan Pengunjung:

Wednesday, August 20, 2008

Apabila Pariah Berbicara!

'Apabila Pariah Berbicara' menjadi tajuk artikel penulis pada kali ini. Artikel ini bukan membicarakan tentang Mubaligh Kristian yang menjadi penulis blog iaitu Raja Petra. Buang masa sahaja penulis membicarakan 'pariah' meminjam perkataan yang dilabelkan oleh seorang Peguam bernama Shafie terhadap Raja Petra, tetapi Pariah kali ini lebih merujuk kepada beberapa orang yang mengelarkan diri "Ananomyous" dan memberikan komen terhadap artikel-artikel di dalam blog ini.

Terlebih dahulu penulis ingin membuat pendedahan di sini, beberapa artikel yang disiarkan oleh penulis yang mengkritik Ulama Sekular PKR iaitu Anwar Ibrahim yang menjadi pujaan dan pujian umpama wali oleh kalangan penyokong Pakatan Rakyat. Sebenarnya pada mulanya penulis tidak berminat untuk menyiarkan artikel yang sedemikian rupa tetapi atas desakkan rakan penulis yang juga berada di dalam Pakatan Rakyat atau lebih tepat lagi PAS yang tidak sehaluan dengan Anwar Ibrahim kerana mereka tidak mahu Anwar memenangi Pilihan Raya tersebut kerana bagi mereka Anwar telah mengkhianati perjuangan PAS. Oleh sebab penulis memikirkan itu adalah permintaan daripada kawan karib penulis walaupun ideologi kami berbeza jadi penulis membuat keputusan untuk mengeluarkan artikel-artikel tersebut.

Kepada 'Pariah' yang mengelarkan diri mereka "Ananommyous" yang mengkritik hebat artikel-artikel yang ditulis penulis dapat 'membuka hati' mereka dengan penjelasan penulis berkenaan artikel-artikel yang sebelum ini disiarkan di dalam blog Suara Generasi Muda Malaysia ini. Penulis lebih senang memanggil mereka dengan nama 'Pariah' memandangkan mereka ni penakut tidak berani mendedahkan diri mereka yang sebenar sebaliknya memberi komen subversif kepada penulis seolah-olah 'baling batu, sembunyi tangan'

Untuk pengetahuan 'pariah' juga penulis tidak menerima sebarang bayaran sepertimana 'pariah' mendakwa yang penulis mendapat bayaran RM 30 juta untuk mengeluarkan artikel-artikel yang mengkritik 'ulama sekular' mereka yang kononya diberi oleh UMNO. Menulis untuk mendapat upah bukan cara penulis dan penulis tidak pernah menerima bayaran walaupun sesen daripada UMNO. Itulah budaya Pakatan Rakyat, kita kritik sedikit pun dah kata kita menerima upah, tapi masa dia kritik tak ada pula orang UMNO kata dia mendapat upah.

Diharap dengan penjelasan ini semua orang faham kenapa artikel-artikel yang mengkritik 'ulama sekular' mereka ditulis oleh penulis sebelum ini, artikel itu lahir daripada rakan penulis yang berada di dalam PAS yang tidak sehaluan dengan 'Anwar' inilah yang dikatakan 'orang lain curi nangka, orang lain yang kena getahnya' tetapi untuk sahabat karib penulis sedia berkorban.

2 comments:

Cikgu Makmal said...

Saya sokong Tuan...pariah2 ni penakut nak mampus!

juruteknologi said...

betul tu... dalam kepale pihak pembangkang, sume yang berkenaan BN atau UMNO mesti bg rasuah... tp bile sokong pembangkang, xde pulak BN atau UMNO ckp pembangkang bg rasuah... diorang ni mentaliti dah kene salut dengan kulat ternakan anwar ni... tersangatlah bahaya kalau kite benarkan anwar bermaharajalela dalam negara... anwar pengkhianat bangsa....

Blog Widget by LinkWithin