Bilangan Pengunjung:

Tuesday, November 24, 2009

Bakat Cilik Anak Kelantan

Irfan Pelakon Teater Kanak-Kanak Berpotensi
Oleh: yieMEGA

TEATER salah satu bentuk hiburan yang mempunyai mesej yang sendiri dan mendalam maknanya. Bukan calang-calang orang yang boleh menjadi pelakon teater ia berbeza denga berlakon untuk drama tv ataupun filem kerana teater dipersembahkan secara 'live' di hadapan penonton di mana kesilapan lakonan tidak dapat disembunyikan.

Sebenarnya penulis baru sahaja balik dari menonton persembahan teater yang dipentaskan di Dewan Perniagaan Cina Kelantan, Jalan Kebun Sultan, Kota Bharu, Kelantan. Kalau tak silap penulis nama kumpulan tersebut ialah Kumpulan Teater Anak Merbau atau ringkasnya A.N.T.H.E.M.

Cuma apa yang menarik hati penulis terhadap lakonan salah seorang pelakon teater tersebut, pelakon tersebut yang memegang watak Ayah dalam Teater Pesona Mimpi. Pelakon teater cilik yang nama sebenarnya Amier Irfan atau lebih dikenali dengan nama Irfan. Manakala rakan-rakanya lebih selesa memanggilnya Ipang.

Memang hebat lakonan untuk watak Ayah yang di bawa Irfan, lakonan beliau sudah nak hampir dengan pelakon teater profesional, tambahan pula beliau melakonkan watak itu dengan penuh semangat dan bersungguh-sungguh.

Kerajaan sepatutnya tidak mensia-siakan permata berkilau daripada Kelantan ini, berilah beliau peluang untuk terus berjuang untuk memartabatkan Teater Melayu di persada dunia. Jadi penulis berharap berilah peluang kepada pelakon teater cilik yang berbakat besar ini.




Video Persembahan Teater Pesona Mimpi





Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin