Bilangan Pengunjung:

Saturday, November 14, 2009

Perancangan Teliti Menjatuhkan TG Nik Aziz?

Ada Orang Tertentu Cuba Menjatuhkan TG Nik Aziz
Oleh: yieMEGA

KEBELAKANGAN ini kita lihat banyak isu yang timbul yang ada kaitan dengan TG Nik Aziz, bermula dengan SPRM menyiasat PMBK dan ada orang besar PMBK adalah menantu TG Nik Aziz sendiri, selepas itu Kickdefella dipecat dari PMBK hanya beberapa hari selepas pemecatan kickdefella timbul pula tuduhan ada syarikat yang membiayai haji TG Nik Aziz, namun itu tugas SPRM bukan tugas penulis untuk mengatakan bahawa penajaan salah ke betul tetapi apa yang penulis mahu bincangkan pada hari ini ialah mengenai kemungkinan ada orang di dalam PAS sendiri yang cuba menjatuhkan TG Nik Aziz?

Berdasarkan isu-isu yang timbul penulis percaya ada 'orang dalam' yang cuba bermain dengan satu permainan untuk menjatuhkan TG Nik Aziz caranya sama seperti siri Samarinda di TV3 itu, contohnya sepertimana dalam drama Legasi 43 Karat, cuba bayangkan ada watak dalam drama ini mampu bersandiwara sehinggakan ramai percaya kepadanya, dengan menggunakan kepercayaan orang itu dia cuba untuk menjatuhkan seseorang.

Begitulah juga dengan senario yang di alami oleh TG Nik Aziz, penulis percaya isu-isu yang menimpa TG Nik Aziz sejak kebelakangan ini, ada kaitan dengan orang tertentu yang mungkin sudah tidak sabar lagi untuk menjadi Menteri Besar Kelantan mengantikan TG Nik Aziz, mungkin cara mengeluarkan isu-isu sebegini ia akan mempercepatkan proses 'peralihan kuasa' kepada orang itu.

Bagi mengelakkan timbul kekeliruan izinkan penulis jelaskan terlebih dahulu bahawa orang itu bukanlah Timbalan Menteri Besar Kelantan sekarang, mungkin pembaca dapat meneka siapakah orang itu, jadi penulis hanya mahu membiarkan pembaca terus meneka.

posting terbaru blognya yang bertajuk "Anak Quraisy Mana Yang Halang Tok Guru Ke Mekah ".

Pada pandangan penulis sekiranya di dapati ada orang di dalam PAS sendiri yang mengkhianati kepercayaan TG Nik Aziz padanya, hendaklah dipecat serta merta dari sebarang jawatan di dalam Parti mahupun di dalam Kerajaan Negeri Kelantan, dan adalah lebih elok ia dibuang terus daripada PAS.

Apa gunanya terus menyimpan duri dalam daging, dan api dalam sekam di dalam PAS, kelak PAS juga yang merana adalah lebih baik kita membuangnya seperti mana kita buang bahagian yang buruk dalam buah mempelam, selepas kita buang bahagian buruk itu, kita masih boleh menikmati buah mempelam itu.

Ingatlah impian peribadi seseorang boleh menjatuhkan imej parti, malah tidak mustahil PRU13 PAS tersungkur lagi ini berdasarkan Teori Bukit Runtuh Graf pencapaian parti politik dalam PRU, penulis akan terangkan dalam artikel penulis akan datang apakah yang dimaksudkan dengan Teori Bukit Runtuh.

Akhir kalam penulis teringat dengan kata-kata seorang kawan penulis yang berbunyi "Dalam kita tidak sedar, musuh kita adalah kawan kita" jadi fikir-fikirkanlah dengan sedalam-dalamnya.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin