Bilangan Pengunjung:

Wednesday, November 18, 2009

Pilihan Raya Kecil Kota Siputeh


Kemungkinan Besar Ada Pilihan Raya Kecil di Kota Siputeh
Oleh: yieMEGA

SELEPAS Bagan Pinang negara kita mungkin akan menghadapi satu lagi Pilihan Raya Kecil di bawah Dewan Undangan Negeri Kota Siputeh di mana, DUN Kota Siputehnya letaknya di dalam negeri Kedah. Keputusan ini telah ditetapkan oleh mahkamah, walaubagaimanapun ia masih menunggu proses rayuan yang bakal dibuat oleh Barisan Nasional.

Apa yang penulis berharap sekiranya rayuan itu berpihak kepada mana-mana pihak sekalipun cukuplah setakat ini melanjutkan proses rayuan lagi, tak kira lah ia berpihak kepada Barisan Nasional mahupun berpihak kepada PAS kerana sekiranya rayuan dibuat sekali lagi ini bererti rakyat di Kota Siputeh terpaksa menunggu lagi sedangkan penantian itu satu penyiksaan.

Sekiranya PRK benar-benar diadakan di Kota Siputeh, penulis ingin mengingatkan Barisan Nasional agar pilihlah calon yang benar-benar disukai rakyat Kota Siputeh dan keduanya mengikut maklumat penulis janganlah buat janji-janji pembangunan di Kota Siputeh kerana penulis merasakan Politik Pembangunan tidak sesuai di Kota Siputeh.

Mungkin sekiranya PRK menjadi kenyataan di Kota Siputeh penulis percaya pihak yang benar-benar gembira adalah PAS kerana ia bakal berpeluang menambahkan satu lagi kerusi DUN untuk pas memandangkan Kota Siputeh adalah kawasan 50-50. Inilah politik Melayu sanggup menjatuhkan bangsa sendiri demi kekuasaan politik. Inilah yang dikatakan Islam hanya pada nama tapi PHD tak dapat ditinggalkan. PHD tu Perasaan Hasad Dengki.

Penulis percaya sekarangpun pemimpin-pemimpin PAS di Kedah sudah bertepuk tangan dengan menjatuhkan ADUN dari BN ini, sekiranya berlaku PRK mereka perlu diajar cukup-cukup terutamanya daripada rakyat Kota Siputeh.

Walau apa pun kalah dan menang merupakan adat pertandingan, jadi kepada yang kalah jangan sedih dan kepada yang menang jangan terlalu gembira kerana dunia ini ibarat roda, kadangkala kita di atas, tiba masa kita ada di bawah.

Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin