Bilangan Pengunjung:

Monday, November 23, 2009

InfoBanjir KOTA BHARU (2) 2009

BANJIR DI KOTA BHARU SEMAKIN BURUK
Oleh: yieMEGA

BANJIR kali kedua yang melanda Kelantan untuk kali kedua dijangka lebih buruk berbanding sebelum ini, apabila semakin banyak tempat sudah ditenggelami air, Kampung-kampung yang terlibat adalah Kampung di sekitar Jalan Atas Paluh, Hadapan SMJK Chung Hwa, SMJK Chung Cheng, Kampung Sungai Bodor dan Lorong Che Mat Baba.

Sehingga artikel ini diterbitkan paras air sungai Kelantan di Jeti Kastam merekodkan paras 5.38 meter dan ianya melebihi paras berbahaya. Orang ramai diminta berhati-hati dan awasilah anak-anak anda kerana malang tidak berbau.

Dijangka paras akan terus meningkat, oleh itu orang ramai terutamanya yang berdekatan dengan kawasan-kawasan yang dinaiki air hendaklah sentiasa bersedia untuk menghadapi sebarang kemungkinan yang bakal timbul dan patuhilah arahan pihak berkuasa, berpindah sekiranya diminta oleh pihak berkuasa.

Banjir kali ini merupakan gelombang kedua banjir musim tengkujuh di Pantai Timur, sebelum ini hanya kawasan-kawasan berdekatan sungai sahaja yang dinaiki air, oleh yang demikian berhati-hatilah dan ingatlah orang yang tersayang.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin