Bilangan Pengunjung:

Saturday, January 2, 2010

Apabila Nama Allah Boleh Digunakan Mereka...

A green version of http://commons.wikimedia.or...Image via Wikipedia

Apabila Nama Allah Boleh Digunakan Mereka...
Oleh: yieMEGA

HANGAT diperkatakan dan dibicarakan apabila Mahkamah memutuskan pendakwah Kristian dibenarkan menggunakan nama Allah sebagai ganti perkataan 'God' dalam risalah dakwah berbahasa Melayu mereka. Seperti biasa ada yang bersetuju dan ada juga yang menentang dengan alasan dan perkiraan mereka sendiri.

Penulis tidak bersetuju dengan kebenaran untuk menggunakan nama Allah untuk risalah-risalah mereka kerana dengan cara itu ia akan timbul kekeliruan terutamanya remaja-remaja Islam kita yang masih mentah pemikiranya. Penulis tak faham kamus apakah yang digunakan yang menafsirkan 'God' itu adalah Allah, setahu penulis "GOD" merujuk kepada Tuhan.

Jika ada Pendakwah Kristian yang menuntut menggunakan nama Allah untuk digantikan dengan 'God' kerana agama itu ialah salah satu Agama dalam tiga Agama terbesar dalam umat terdahulu dan Agama yang datang dari tuhan yang sama yakni Allah. Penulis membangkangnya kerana yang betul-betul Kitab yang sebenar diterima Allah hanya ada empat iaitu Taurat, Injil, Zabul dan Al-Quran. Dimana Kitab 'Bible' adalah hasil daripada penyelewengan dan pengubahsuaian juga ditokok tambah oleh penganut-penganutnya yang menyeleweng selepas kewafatan Nabi Musa a.s. Sekaligus ia telah membuktikan bahawa 'Kristian' adalah agama ciptaan manusia dan mereka tidak berhak untuk 'menuntut' bahawa tuhan mereka adalah sama dengan tuhan Pengganut Agama Islam.

'Bahaya Besar' menanti umat Islam sekiranya kebenaran menggunakan nama Allah oleh Pendakwah Kristian diteruskan. Mungkin akan berlaku 'murtad beramai-ramai' terutamanya anak muda yang mudah terpengaruh dengan dakyah-dakyah mereka. Dalam hal ini semua umat Islam di Malaysia harus bersatu di dalam memastikan 'kebenaran ini ditarik balik'.

Penulis mencadangkan, Kerajaan mengkaji satu akta yang hanya memberikan 'kuasa' kepada hakim-hakim yang beragama Islam di dalam memutuskan sesuatu perkara yang melibatkan Agama Islam kerana "Hanya Kita yang Memahami Diri kita".

Penulis mengutuk sekeras-kerasnya penggunaan nama Allah di dalam risalah dakwah Kristian di negara ini. Kebebasan beragama pun perlu ada hadnya, kesamarataan pun perlu ada hadnya. Tidak mustahil perkara yang lebih teruk daripada berlaku sekiranya Umat Islam di negara ini masih tidak bersatu. Bersatulah demi Islam.


Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin