Bilangan Pengunjung:

Wednesday, January 27, 2010

Kenapa Terus Menyerang Zulkefli Nordin?


Kenapa Terus Menyerang Zulkefli Nordin?
Oleh: yieMEGA

SELEPAS Ahli Parlimen PKR Kulim Bandar Bharu dilaporkan oleh media-media massa tanah air telah membuat laporan polis terhadap Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad berhubung tindakan Khalid Samad yang mengeluarkan kenyataan yang berbaur mengengkari Titah Sultan Selangor.

Zulkefli Nordin merupakan ahli parlimen PKR untuk Parlimen Kulim Bandar Bharu. Beliau juga merupakan seorang blogger yang dikenali dengan nama The Riding MP. Penulis begitu hairan kenapa begitu banyak pihak di dalam Pakatan Rakyat terus menyerang Ahli Parlimen ini dengan menggunakan media-media tanah air. Adakah satu kesalahan dengan membuat laporan polis?

Kalau menjadi satu kesalahan sekiranya kita membuat laporan polis, jadi lepas ni pastikan pihak-pihak yang menyerang Zulkefli Noordin tidak akan membuat laporan polis terhadap apa jua perkara yang terjadi ke atas mereka termasuklah sekiranya rumah mereka dipecah masuk, ye lah bagi mereka kan menjadi satu kesalahan untuk membuat laporan polis, jadi mereka tak perlulah lapor kat polis.

Pada pandangan penulis, tindakan YB Zulkefli Noordin itu kena dengan tempatnya, sebagai pengajaran kepada mana-mana pihak yang begitu lancang sekali mulut mereka berkata tanpa memikirkan adakah ia tidak menggangu norma-norma masyarakat.

Mengenai Khalid Samad pula, penulis berpendapat tindakan beliau adalah boleh dinyatakan sebagai tindakan Bilazim bagi seseorang Ahli Parlimen, tetapi apa yang penulis lihat kebanyakkan pemimpin Pakatan Pembangkang seolah-olah membela Khalid Samad dan meletakkan kesalahan terhadap YB Zulkefli Noordin.

Sebelum ini, MSO di dalam blognya Merah Tinta MSO yang dikatakan sebuah blog yang Pro Kebenaran pun turut 'menyerang' Zulkefli Noordin, mungkin selepas ini sesiapa yang nak jadi ahli PKR jangan sesekali 'menegur' Anwar Ibrahim kerana beliau 'pantang ditegur' nanti dia melenting dan mengeluarkan perkataan "Cross The Line". Walaubagaimanapun, artikel yang menyerang Zulkefli Nordin di dalam blog berkenaan tiba-tiba hilang, mungkin juga MSO takutkan sesuatu.

Dalam pada itu, penulis ingin menuntut agar semua pihak tidak kiralah mana-mana pihak cukuplah menyerang Zulkefli Nordin kerana daripada menyerang Zulkefli Nordin adalah lebih baik kita menyerang Khalid Samad kerana tindakan beliau sememangnya melampaui batas.

Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin