Bilangan Pengunjung:

Friday, January 15, 2010

Kapak Besi Melayang Tidak Berjaya Tutup Mulut Kickdefella

Flag of KelantanImage via Wikipedia

Kapak Besi Melayang Tidak Berjaya Tutup Mulut Kickdefella
Oleh: yieMEGA

BARU-BARU ini kecoh di kebanyakkan media massa tak kiralah arus perdana ke media alternatif semuanya melaporkan bahawa blogawan(meminjam istilah Datuk A. Kadir Jasin) Kickdefella telah diancam dengan kapak besi melayang yang menjadikan kereta Kickdefella sebagai mangsa.

Ramai orang yang beranggapan kickdefella akan serik menulis perkara-perkara negatif yang berkaitan Kerajaan Negeri Kelantan pimpinan Tuan Guru Datuk Nik Aziz Nik Mat. namun ternyata tanggapan mereka silap apabila Kickdefella terus mengkritik negeri yang diterajui oleh Kepimpinan Ulama' itu. Ini terbukti apabila beliau mengeluarkan artikel terbaru yang bertajuk "Rakyat Kelantan kehilangan 50 Juta Angkara Almenantunya Nik Aziz bernama Ariffahmi".

Mungkin juga Kickdefella membuat pendedahan itu atas prinsip berani kerana benar dan dengan niat yang ikhlas. Kalau betul-betul niat Kickdefella ini ikhlas dan pendedahan itu dibuat atas dasar berani kerana benar, kita boleh memuji tindakan kickdefella ini.

Namun, sekiranya Kickdefella ada niat lain yang tersembunyi di balik pendedahan ini, tak perlulah kita memujinya atau menyanjungnya, penulis sendiri tidak akan bersetuju dengan kickdefella kalau beliau ada niat lain yang tersembunyi di sebalik pendedahan itu.

Adalah lebih elok pihak yang terlibat seperti Sensa Timur tampil membuat kenyataan berhubung kekeliruan isu yang timbul ini. Setakat ini penulis hanya mendengar penjelasan dari Kerajaan Negeri Kelantan dan PMBK, namun tidak pernah lagi kita mendengar penjelasan daripada Sensa Timur, oleh yang demikian diminta Sensa Timur berbuat demikian dengan kadar seberapa segera.

Sekiranya perkara yang didedahkan oleh Kickdefella itu benar, maknanya negara kita mempunyai satu lagi "Menantu Pemimpin yang Memimpin Pemimpin" atau dengan kata lain kita boleh kata sebagai "Angkara Menantu".

Mari kita imbas kembali "Menantu Pemimpin Memimpin Pemimpin Episod 1" atau "Angkara Menantu Episod 1" di mana menantu Perdana Menteri pada masa itu akhirnya terpaksa berundur dek kerana 'menantunya' atau almenantunya(meminjam istilah Kickdefella). Kini kita akan dapat lihat "Menantu Pemimpin Memimpin Pemimpin Episod 2" atau "Angkara Menantu Episod 2".

Akhirkalam, marilah sama-sama kita berdoa untuk Allah tuhan seru sekian alam memberi petunjuk kepada kita siapakah yang benar dan siapakah yang salah dalam isu ini. Bersama-samalah kita berdoa agar orang yang bersalah akan menerima balasan yang setimpal dengan perbuatanya.

Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin