Bilangan Pengunjung:

Friday, January 22, 2010

Sang Kelembai Di Lantik Pegawai Perdana Menteri?


Sang Kelembai Di Lantik Pegawai Perdana Menteri?
Oleh: yieMEGA

SANG KELEMBAI pasti pembaca masih ingat dengan Sang Kelembai bukan? Seorang blogawan yang tidak kurang terkenalnya, malah istilah 'Kerajaan Anak Beranak' pun berasal dari blogawan Sang Kelembai seorang blogawan yang begitu lantang mengkritik pentadbiran Bekas Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi.

Penulis kagum dengan Sang Kelembai kerana tindakan berani beliau itu juga telah menjadikan beliau seorang blogger yang berani menentang menteri mahupun Perdana Menteri yang dikatakan lemah, penulis tahu tujuan Sang Kelembai tidak lain selain untuk memberikan yang terbaik buat rakyat Malaysia dan bukan sengaja menentang.

Hendak dijadikan cerita pagi tadi, penulis sempat membaca blog MSO iaitu Merah Tinta MSO, MSO memberitahu bahawa beliau mendapat maklumat yang Sang Kelembai telah dilantik menjadi Pegawai Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak. Artikel tersebut bertajuk "Sang Kelembai Jadi Pegawai Perdana Menteri".

Sekiranya khabar ini benar, penulis bersetuju 100% dengan perlantikkanya sebagai Pegawai Perdana Menteri, sekurang-kurangnya blogawan hebat seperti Sang Kelembai ini boleh juga memberikan idea-idea bernas kepada Perdana Menteri sekaligus mengangkat martabat para blogawan tanah air.

Penulis juga bersetuju sekiranya PM mahu melantik MSO sebagai Pegawai Khas beliau sekurang-kurangya pandangan MSO itu turut boleh digunakan oleh Datuk Seri Najib Tun Razak selaku Perdana Menteri untuk merealisasikan hasrat 1Malaysia rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan.

Dalam masa yang sama, penulis ingin mencadangkan kepada Datuk Seri Najib Tun Razak agar memberikan ruang dan peluang kepada blogawan lain menjawat jawatan yang berkaitan dengan politik seperti calon pilihan raya dan sebagainya.


Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin