Bilangan Pengunjung:

Thursday, January 7, 2010

Memorandum Sejuta Umat Dan Surat PGSS



Memorandum Sejuta Umat Dan Surat PGSS
Oleh: yieMEGA

ISU kebenarang penggunaan Kalimah Allah semakin hangat diperkatakan sejak akhir-akhir ini. Penulis telah menulis mengenainya dalam artikel penulis yang terdahulu, pada kali ini penulis tidak akan mengulas lagi berkenaan isu tersebut kerana dikhuatiri akan dituduh 'menghina mahkamah'. Jadi penerangan penulis mengenai isu tersebut penulis telah lakukanya dalam artikel terdahulu jadi kalau yang belum sempat membacanya boleh membacanya sekarang.

Pada kali ini penulis lebih berminat untuk mengulas berkenaan dengan Memorandum Sejuta Umat dan Surat Persatuan Gereja Seluruh Sabah(PGSS). Penulis menyeru umat Islam di seluruh Malaysia untuk menandatangani Memorandum Sejuta Umat yang dikendalikan oleh Majlis Perundangan Pertubuhan-Pertubuhan Islam Malaysia.

Marilah bersama-sama menyuarakan bantahan kita dengan menandatangani Memorandum tersebut. Bersatulah demi keutuhan dan kekukuhan Islam, kita tidak mahu satu hari nanti ada diantara anak-anak kita yang menukar agamanya kerana terpengaruh dengan risalah mereka. Apa Lagi jangan membuang masa TANDATANGI SEKARANG.

Surat Persatuan Gereja Seluruh Sabah (PGSS)

Beberapa hari yang lalu, penulis sempat membaca satu surat yang diedarkan melalui internet. Surat ini katanya dikeluarkan oleh "Persatuan Gereja Seluruh Sabah(PGSS)". Antara isi kandungan tersebut PGSS telah memberikan sokongan padu kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Pada hari ini juga penulis sempat membaca artikel yang ditulis oleh MSO di dalam blognya Merah Tinta MSO dan artikel tersebut bertajuk "Surat Misteri Kaitkan Anwar Sokong Kristian Guna Kalimah Allah".

Pada dasarnya penulis sependapat dengan MSO, di mana Anwar Ibrahim perlulah membuat kenyataan berkenaan surat tersebut, begitu juga pihak yang didakwa mengeluarkan surat tersebut iaitu PGSS supaya tampil memberi penjelasan yang sewajarnya.

Sudah menjadi kebiasaan kalau surat dikeluarkan itu tidak menguntungkan pembangkang maka ia akan dikata palsu, tetapi sekiranya surat dikeluarkan itu menguntungkan pembangkang ia pula dikatakan asli walhal ia sememangnya palsu. Begitulah perangai pembangkang.

Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Blog Widget by LinkWithin